קרב המינים: מי מתלונן יותר במסעדה ומי מעיר על טעות בחשבון?

מחקר חדש מצא את מה שכולנו רצינו לדעת: רוב האנשים לא יודו בטעות לטובתם בעת קבלת החשבון במסעדה. עוד התגלה כי סוג מין אחד נוטה לדווח יותר מהאחר

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
עושים חשבון
עושים חשבון | צילום: ingimage ASAP

הממצאים, שפורסמו בכתב העת Journal of Economic Psychology, חשפו כי יותר ממחצית מהמשתתפים לא דיווחו על השגיאה למלצר שלהם, ולמספר גורמים הייתה השפעה רבה על ההחלטה אם לדווח על הטעות. למשל, לקוחות שהפריט היקר יותר בחשבונם הושמט דיווחו על הטעות בתדירות גבוהה פי שניים מלקוחות שמחשבונם הושמט הפריט הזול. על פי החוקרים, הדבר מחזק את התיאוריה שאנשים יכולים לסבול רמה נמוכה של חוסר יושר בעת קבלת החלטות מוסריות.

לקוחות חוזרים במסעדה דיווחו על הטעות בחשבון בתדירות גבוהה הרבה יותר מלקוחות חד־פעמיים, ולקוחות ששילמו בכרטיס אשראי היו בסבירות גבוהה ב־20% להתריע על השגיאה מאשר אלה ששילמו במזומן. זאת, ככל הנראה משום שתשלום בכרטיס אשראי מצריך מפגש חוזר עם המלצר, שעלול לשים לב לטעות ולהביך את הלקוח.

תגיות:
מסעדות
/
תל חי
/
כסף
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף