החוקרים מאוניברסיטת קליפורניה בחנו את ההשפעה של אוזניות על התפיסות, השיפוט וההתנהגויות של המאזינים. הממצאים, שמוכיחים כי אוזניות יכולות לקרב בין שני צדי השיח, עשויים להיות בעלי השלכות נרחבות על פרסום, עבודה מרחוק ותוכניות הדרכה. המחקר, שכלל סדרת ניסויים וסקרים שונים שבחנו יותר מ-4,000 משתתפים, חשף כי המשתתפים שהשתמשו באוזניות חשו קרבה רבה יותר אל הדובר – הן מבחינה פיזית והן מבחינה חברתית.

כתוצאה מכך, החוקרים תפסו את המתקשר כחם יותר, והרגישו כי הוא מתנהג כלפיהם בצורה אמפטית יותר והם משתכנעים מדבריו בקלות רבה יותר. "האוזניות מייצרות תופעה שנקראת 'לוקליזציה בתוך הראש', הגורמת לדובר להישמע כאילו הם בתוך הראש שלך", הסבירו החוקרים במחקר שממצאיו יפורסמו בכתב העת Organizational Behavior and Human Decision Processes. בניסוי אחד המשתתפים התבקשו להאזין לקליפ של אם ובתה מדברות על היותן חסרות בית, לאחר שחולקו באופן אקראי להאזין לאודיו באוזניות או ברמקולים. אלו שהאזינו לקליפ עם אוזניות דיווחו כי חשו יותר אמפתיה כלפי הדוברות בהשוואה לאלו שהאזינו לאותו אודיו ברמקולים, והן נתפסו גם כאותנטיות יותר.

בניסוי אחר שבחן את יכולת השכנוע של הדוברים התבקשו המשתתפים להאזין לקליפ של דוברת, המתארת כיצד הוריה נהרגו באופן טרגי בתאונת דרכים שגרם נהג מוסח דעת, ולאחר מכן היא דיברה על הסכנות שבשליחת הודעות טקסט בזמן נהיגה. יותר ממאזיני האוזניות ציינו כי שליחת הודעות טקסט בזמן נהיגה מסוכנת יותר וגורמת ליותר מקרי מוות מאשר אלה שהאזינו באמצעות רמקולים לאותו קטע שמע. "השלכות המחקר מרחיקות לכת, בהתחשב בשיעור ההולך וגדל של מסרים שמיעתיים ושימוש בתקשורת וירטואלית כמו פודקאסטים", סיכמו החוקרים, והם טוענים כי שימוש בממצאים בעת עיצוב הכשרות עובדים או סמינרים מקוונים עשוי "לשנות ביעילות רבה יותר את הגישות וההתנהגויות שלהם בהשוואה להאזנה באמצעות רמקולים".