הלחימה בין יוצאות ברית המועצות עולה שלב – רחובות הבירה האוקראינית, קייב, הפכו לזירת קרב והכוחות הרוסיים ממשיכים בחילופי אש כבדים נגד הצבא הנגדי. בין כל הבלאגן, חייל רוסי אחד שפלש אל קייב מצא את עצמו בידיהם של הכוחות האוקראינים. תיעוד מתוך השבי, של החייל הרוסי חסר האונים, הפך לוויראלי ברשת לאחרונה והצליח לרגש עד דמעות את הגולשים מרחבי העולם. 

תיעוד קורע לב מתוך השבי האוקראיני (צילום: טיקטוק)

בסרטון אפשר לראות את החייל הרוסי, שהוחזק באותם הרגעים על ידי צבא אוקראינה, מדבר עם הוריו שנמצאים במרחק של מאות קילומטרים ממנו ומתחנן לעזרה. "אני בשבי האוקראיני", נשמע החייל אומר להוריו בהוראת החייל האוקראיני. כשאמו מצטרפת לשיחה ושואלת מה קרה בנה הסביר לה: "אמרו לנו לנסוע לאוקראינה אז נסענו. אף אחד מאיתנו לא יודע כלום". 

בקול שבוקע מתוך הטלפון אפשר לשמוע את האם המודאגת שואלת את בנה מה היא יכולה לעשות כדי לעזור, אך בקול שבור הוא עונה לה: "לא יודע אמא, אני צריך עזרה". על אף שרבים מהגולשים הביעו את צערם על הסצנה הכואבת, היו גם כאלה שטענו כי מדובר בסיטואציה מבוימת, כפי שכתב אחד הגולשים: "מבוים. דמורליזציה. מבצע פסיכולוגי. ביג מדיה פח אשפה", ואחת חיזקה: "תמיד קחו בחשבון שזה יכול להיות מזויף".