בין אם אתם מסוג האנשים שמתרגשים משמחה בעת העלייה למטוס או שאתם מהסוג שמפחד מטיסות – יש דבר אחד שכל הטסים יכולים להסכים עליו: תא השירותים קודר. אבל למה עוד הייתם מצפים מתא זעיר בגובה 37,000 רגל בשמיים המשרת מאות נוסעים?

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

תא שירותים במטוס (צילום: רויטרס)
תא שירותים במטוס (צילום: רויטרס)

בכל מקרה, אם אי פעם תהיתם מה בעצם קורה כשאתם משתמשים בשירותים במטוס, כמו לאן זה הולך ולמה לעזאזל זה כל כך רועש - אתם לא לבד. יש אנשים שמאמינים בטעות שהפסולת פשוט נשמטת מתחתית המטוס, אבל למרבה המזל עבור אלה שעל הקרקע – זה לא המקרה.

הרעש החזק שנשמע כשמורידים את המים הוא ואקום השואב את התוכן לתוך מיכל. כבר למעלה מ-30 שנה מטוסים משתמשים בשירותי ואקום כדי שלא יצטרכו לשאת מים מיותרים, מה שיוסיף למשקל המטוס בצורה משמעותית.

על פי אתר Gizmodo: "בעת לחיצה על כפתור השטיפה, נפתח שסתום בתחתית האסלה החושף את התוכן לשואב פנאומטי. כך נשאב המטען במורד קו הביוב של המטוס לתוך מיכל המסוגל להכיל 200 ליטרים". לשירותים יש גם מעין ציפוי טפלון נון-סטיק המסייע במשיכת הפסולת מטה והיא נשארת במיכל במשך כל הטיסה עד שהיא נשאבת החוצה לאחר הנחיתה על ידי הצוותים שעל הקרקע.

אז הנה לכם, בפעם הבאה שאתם קופצים לשירותים במטוס, אתם יודעים בדיוק איך זה עובד. רק נסו שלא לחשוב על העובדה שיש מיכל ובו 200 ליטרים של צואה מתחת לרגליכם.