אז יש לכם Match ועכשיו שני הצדדים בעניין. לאן הולכים מכאן?

אם כבר נרשמתם לכמה וכמה אפליקציות היכרויות, נסיתם למצוא את החצי השני שלכם והמאצ' לא הגיע, אתם לא לבד. לכבוד יום המחמאות הבינלאומי שחל היום, אפליקציית באמבל ריכזה עבורכם כמה דברים שכדאי לכם וכמה שאולי עדיף לא לעשות כשאתם מעוניינים למצוא את ההתאמה המושלמת עבורכם.

אפליקציית היכרויות (צילום: אינגאימג')
אפליקציית היכרויות (צילום: אינגאימג')

עשה: 

תחמיאו לצד השני 

אפליקציית היכרויות היא המקום מושלם להחמיא ולקבל מחמאות מבלי להסמיק. תחמיאו להתאמה שלכם על משהו שמצא חן בהם בעיניכם. זה לא חייב להיות על המראה החיצוני. האם כללו בפרופיל שלהם תמונה של עצמם עושים פעילות אקסטרים כמו טיפוס הרים? החמיאו להם על האומץ. האם הם קישרו את חשבון הספוטיפיי שלהם? ספרו להם שאתם מתרשמים מהטעם הייחודי שלהם במוזיקה! מחקרים מוצאים שקבלת מחמאה מפעילה במוח את ״מערכת התגמול״ (הסטריאטום) באותה צורה שהמוח מגיב לזכייה בפרס כספי. במילים אחרות, בני אדם מגיבים למחמאות באופן מיוחד, כי מי לא אוהב לקבל מחמאות? 

אם אתם בכל זאת רוצים להחמיא על המראה החיצוני, התמקדו בפנים ותגיבו בצורה קצרה, מתוקה ואגבית, כמו "וואו, יש לך עיניים יפות!" או "פשוט הייתי צריך להחליק ימינה בשביל החיוך הזה". הודעה ארוכה ומפורטת יכולה להיות אינטנסיבית מדי, והערה המתמקדת בגופו של האדם עלולה להיות לא נעימה בהכרח. 

עשה: 

שאלו שאלות

בין אם אתם עושים את הצעד הראשון או ממשיכים בשיחה, בחרו משהו שבולט מהפרופיל של הצד השני ודברו עליו. זה יצור את הרושם שהקדשתם זמן לקרוא את התוכן שהם כתבו על עצמם ושאתם מעוניינים להכיר אותם יותר לעומק. זו כבר מחמאה גדולה! אם הוא אמר שהוא באמצע בינג', תשאלי אותו על הסדרה האהובה עליו. 

הקפידו להכניס גם קצת צחוקים. אפשר לשאול שאלות טיפשיות כמו "האם את מעדיפה לאכול רק תפוחי אדמה במשך שנה או לאכול תפוחי אדמה בכל ארוחה במשך עשר שנים?", שיראו את הצד השובב שלכם.  

עשה: 

תהיו מי שאתם

אל תתביישו להיות אתם מול הצד השני כשאתם שולחים הודעות. האישיות הנפלאה שלכם תזרח בדרך זו, ואם זו ההתאמה המושלמת עבורכם - החיזור יזרום באופן טבעי לשניכם.

שאלו שאלות שחשוב לכם לדעת, שתפו בחוש ההומור שלכם – והכי חשוב, היו אדיבים.

באמבל (צילום: ליאת שליט)
באמבל (צילום: ליאת שליט)

אל תעשה: 

אם הצד השני הפסיק להגיב, הניחו לו

אם השיחה נתקעת ואין תגובה, או שהצד השני ביטל את ההתאמה, קחו את זה כסימן לכך שהם לא בעניין. אל תנסו לחפש אותם ברשתות החברתיות או לפנות בדרך אחרת. פעולה כזו היא חדירה למרחב האישי של האדם האחר. חשוב לזכור שישנן סיבות רבות מדוע מישהו מפסיק להגיב או מבטל התאמה. אז נסו שלא לקחת זאת באופן אישי, לפעמים זה פשוט לא זה.

אל תעשה: 

לפתוח שיחה בשאלה מינית או אינטנסיבית 

הודעות מיניות אינן מותרות בחלק גדול מאפליקציות ההיכרויות, ושליחתן יכולה לגרום לחסימה. הסיבה לכך היא ששליחה של הודעות עם כוונות מיניות למישהו עוד לפני שדיברם בניכם, היא בלתי הולמת ועלולה לגרום למקבל ההודעה להרגיש אי נוחות. שלחו הודעות שמתייחסות לצד השני כאדם ולא כאובייקט. 

כמו כן, אל תפתחו שיחה בשאלות אינטנסיביות כמו "אילו שמות לדעתך הכי מתאימים לתינוקות?", אולי אתם רואים בזה בדיחה אבל הצד השני יכול  לחשוב שזה מביך ומעיק. שאלות מהסוג הזה יכולות להישאל בשלב מאוחר יותר כשתרגישו יותר בנוח אחד עם השני. 

אל תעשה: 

לשלוח הודעות מרובות 

אם הצד השני מעוניין להגיב להודעה ששלחתם, הוא יעשה זאת. אם תמשיכו לשלוח עוד ועוד הודעות למרות שלא קיבלתם התייחסות - זה יכול לגרום לכם להצטייר כמעצבנים. 

אם עברו מספר שעות או יותר מיום מהתגובה האחרונה של הצד השני, הודעה אגבית כמו "איך עבר היום שלך?" יכולה להיות מחווה מתוקה המשמשת כתזכורת לתגובה. אבל אם לא קיבלתם מענה, הניחו לזה. נסו לא לקחת את זה אישית ועברו לשיחה אחרת.

אל תעשה: 

לשלוח תמונות בעלות אופן מיני

כמו הודעות מיניות, גם שליחת תמונות בעלות אופן מיני יכולות לגרום לחסימה באפליקציות ההיכרויות. תמונה כזו תגרום למקבל לנתק "מגע" עם השולח. היא עלולה להיות מפרה, מטרידה ועלולה לעורר טראומות עבר אצל הצד השני. 

כולם צריכים להרגיש בטוחים באפליקציות ההיכרויות ועל ידי ביצוע הטיפים האלו, כדי להכיר מישהו או מישהי בצורה מכבדת ובהסכמה, אתם תורמים לקהילת היכרויות מקוונת בריאה יותר – ומתקרבים צעד אחר צעד למציאת ההתאמה המושלמת. 

יום מחמאות שמח והיכרות נעימה.