אם שהתעוררה מוקדם בבוקר ולא מצאה את בנה במיטתו, נבהלה ויצאה במסע חיפושים אחריו. לאחר חיפושים מרובים, התברר כי בן ה-9, עמנואל מרקס דה אוליביירה, חמק מביתו בשעות הבוקר המוקדמות כשפניו אל שדה התעופה בעיר מנאוס שבצפון ברזיל, שם הוא התגנב אל מטוס והמריא אל צדה השני של המדינה.

דניאל מרקס, אמו של עמנואל, סיפרה כי התעוררה בשעות הבוקר המוקדמות ביום שבת האחרון ונכנסה לפאניקה: "התעוררתי ב-05:30 בבוקר, הלכתי לחדרו וראיתי שהוא ישן כרגיל. התעסקתי קצת עם הנייד וכשקמתי שוב ב-07:30 בבוקר הבנתי שהוא כבר לא בחדר השינה שלו". סיפרה האם המודאגת. אמו המבולבלת בילתה את כל היום בתהייה היכן הילד שלה, עד שלבסוף גילתה שהוא נמצא בצד השני של המדינה.

הילד הערמומי המריא אל מרחק של 2,574 קילומטרים כשהוא לבד לגמרי אחרי שפיצח את השיטה – "איך לעלות למטוס מבלי שישימו לב". על פי דיווחים, עמנואל עלה על טיסה של חברת התעופה Latam ללא כרטיס או מזוודה ומבלי שהציג מסמכי נסיעה. 

הנהלת שדה התעופה מנאוס חוקרת בימים אלו כיצד עמנואל הצליח לעלות על המטוס, והמשטרה  המקומית ביקשה את תיעוד מצלמות האבטחה לצורך השלמת החקירה. כמו כן, מהמשטרה נמסר כי הצעיר פעל לבדו וללא עזרת מבוגר לאחר שחיפש באינטרנט "איך לעלות למטוס מבלי שישימו לב אלי".

עוד נמסר מהמשטרה כי במשפחה לא הייתה היסטוריה של אלימות או התעללות וכי הילד פשוט החליט לנסוע לסאו פאולו כדי לבקר את בני משפחתו.