האם אתם מאמינים בקיומן של בנות ים? תעלומה זו תיפתר בקרוב על ידי מדענים. למעשה, מומחים יפנים בוחנים "מומיה בת ים" בת 300 שנה בניסיון לפתור את התעלומה סביב קיומה. היצור, באורך של 30 ס"מ ובעל ראש דמוי אדם, מבט מטריד ושתי ידיים עם ציפורניים. עם זאת, פלג גופו התחתון דומה לזנב דג.

היצור המסתורי, נמצא לכאורה באוקיינוס השקט, ליד האי היפני שיקוקו בין השנים 1763 ל-1741 וכיום הוא מוחזק במקדש בעיר אסאקוצ'י. כעת חוקרים מאוניברסיטת קוראשיקי למדע ולאומנויות, לקחו את המומיה לסריקת CT במטרה לחשוף את סודותיה.

הירושי קינושיטה מהאגודה לפולקלור אוקאיאמה, שהמציא את הפרויקט, טען: "לייצור המוזר הזה עשויה להיות משמעות דתית. לבנות ים יפניות יש אגדה שקשורה באלמוות. אומרים שמי שיאכל מבשרה של בתולת ים, לעולם לא ימות. יש אגדה ביפן, המספרת שאישה אכלה בטעות את בשרה של היצור המסתורי וחיה 800 שנה". בעידן covid-19, בתולת ים יכולה גם להיות מסר מבשר רעות, עולה מהפולקלור. "ישנה גם אגדה שבתולות ים יכלו לחזות מחלות זיהומיות", אמר הירושי.  

מכתב היסטורי משנת 1903 - ככל הנראה פרי עטו של בעליה לשעבר - אוחסן לצד המומיה ונותן סיפור על מוצאה: "בתולת ים נתפסה ברשת ללכידת דגים בים מול מחוז קוצ'י", נכתב במכתב. "הדייגים שתפסו אותה לא ידעו שזו בתולת ים, אבל לקחו אותו לאוסקה ומכרו אותה כדג יוצא דופן.  אבותיי קנו ושמרו אותה כאוצר משפחתי". לא ברור איך ומתי הגיעה המומיה למקדש אנג'אין באסאקוצ'י. אבל הכומר הראשי, קוזן קוידה, אמר שהיא הוצגה במארז זכוכית כבר לפני כ-40 שנה וכעת נשמרת בכספת חסינת אש. "סגדנו לה, בתקווה שהיא תעזור להקל על מגיפת הקורונה ולו במעט", אמר לעיתון היפני, Asahi Shimbun. קינושיטה.

מהמדענים הבודקים את המומיה נמסר כי הם יפרסמו את ממצאיהם בהמשך השנה.