מרגל לשעבר, אלכסנדר ליטוויננקו, טען כי הנשיא הרוסי צולם מקיים יחסי מין עם גברים בדירתו במוסקבה, כשלכאורה זה קרה בימיו הצעירים כסטודנט. זמן קצר לפני מותו של מר ליטוויננקו, בנובמבר 2006, הוא כתב פוסט ברשת, שתועד בתחקיר של סר רוברט אואן על חיסולו של האיש. בפוסט, הוא גם טען שפוטין הוא "פדופיל", ושקיימים סרטונים שלו "מקיים יחסי מין עם כמה נערים קטינים". למרות האשמת הנשיא בהשמדת הסרטון, ההקלטה בוצעה לכאורה באותה דירה שבה קיים פוליטיקאי אחר "שלישיה עם יצאניות". מאוחר יותר נטען כי מדובר בגנרל יורי סקורטוב.

לפי סר רוברט, מר ליטוויננקו דיבר על כך שפוטין צולם כשהוא מנשק את בטנו של נער צעיר ב-2006. הוא טען: "הציבור העולמי בהלם. אף אחד לא יכול להבין מדוע הנשיא עשה דבר כל כך מוזר כמו לנשק את בטנו של ילד קטן ולא מוכר. ההסבר עשוי להיות ברור אם נסתכל היטב על מה שמכונה "הנקודות הריקות" בביוגרפיה של פוטין".

אלכסנדר ליטוויננקו (צילום: רויטרס)
אלכסנדר ליטוויננקו (צילום: רויטרס)

"לאחר שסיים את לימודיו במכון אנדרופוב, המכין קצינים לשירות הביון של הקג"ב, פוטין לא התקבל למודיעין הזר. במקום זאת, הוא נשלח לתפקיד זוטר במנהלת הקג"ב לנינגרד. זה היה טוויסט יוצא דופן לקריירה של בוגר מכון אנדרופוב שדובר גרמנית שוטפת". למה זה קרה עם פוטין?, הוא נשאל: "מכיוון שזמן קצר לפני סיום הלימודים, גילו האחראיים שהוא פדופיל. בכירי המכון חששו לדווח על כך לממונים עליהם, מה שיכול היה לגרום לחקירה לא נעימה, אז הם החליטו שקל יותר פשוט להימנע מלשלוח את פוטין לחו"ל באמתלה כלשהי. פתרון כזה אינו יוצא דופן עבור השירותים החשאיים" נמסר מהמרגל לשעבר.

הוא המשיך וטען כי בזמן שפוטין התכונן להיות נשיא, הוא היה חדור מטרה להשמיד "כל חומר שנאסף נגדו", כולל קלטות הווידאו לכאורה שלו מקיים יחסי מין עם "בחורים קטינים". על פי מספר דיווחים, ממשלת רוסיה טענה כי הדו"ח המכיל את ההאשמות הוא "תעמולה מערבית".