אדם שגנב רכוש מבתים נטושים באוקראינה, נתפס על ידי אזרחים מקומיים. ניסיונותיו לנצל את בריחתם של אזרחים אוקראינים בעקבות פלישתה של רוסיה למדינה, כשלו באופן דרמטי כאשר תועד כשהוא נקשר באמצעות ניילון נצמד לעמוד תאורה בסמוך לתחנת דלק בעיר קייב, ומכנסיו מופשלות.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

ניידת משטרה צולמה באיזור, אך עדיין לא ברור אם השוטרים הגיעו למקום כדי לשחרר את הבחור, לנזוף בו על הגניבה או לאכוף את העונש בעצמם. למעשה, היו כמה דיווחים על גנבים שונים שנענשו בצורה דומה, שכן האוקראינים מסרבים לתת לארצם להתפרק בתוך הכאוס שנגרם על ידי חייליו של ולדימיר פוטין.

שודדים אוקראינים נקשרו לעמודי תאורה (צילום: טיקטוק)

משתמש טוויטר פרסם בשבוע שעבר, מספר תמונות של שודדים שנתפסו, וכתב: " האזרחים מנסים לעצור בעצמם את הבוזזים והשודדים, כשהגניבות והאי-חוק מתפשטים ברחבי אוקראינה. המדינה שלי לא מיועדת לגנבים". חלק מהצילומים ששותפו באינטרנט מציגים את הגנבים, כשעוברים ושבים מצליפים בישבנם החשוף.

באודסה, על שלט שהוצב ליד השוק נכתב: "לקוחות יקרים, אני מתנדב ולכן אין כאן מוכרים, רק שירות עצמי. קחו מה שאתם צריכים בחינם אם אין לכם כסף. נ.ב. אם אתם תופסים גנב - תירו בו". כלי תקשורת מקומיים באוקראינה שיתפו סרטונים של חיילים רוסים בוזזים חנויות מכולת ובנקים על רקע הטענות שאספקת האוכל שלהם נגמרה.

בינתיים, אישה בשם אלנה זכתה לשבחים והפכה לגיבורה מקומית כשהרסה מזל"ט של גנב, שעל פי הדיווחים, שימש לאיתור דירות ריקות במטרה לשדוד את הרכוש שהותירו בהן האזרחים שעזבו. היא סיפרה שהיא ישבה על מרפסת דירתה בקייב ועישנה סיגריה, כשהרחפן הופיע לפתע. במטרה לעצור את המכשיר היא זרקה עליו חפצים. כשהצליחה לפגוע בו, הוא נפל והתרסק והיא ובעלה אספו את שבריו למספר פחים, למקרה שניתן יהיה לעקוב אחר המכשיר.

אלנה אמרה שהיא החליטה שהיא לא תעזוב את קייב אחרי שרוסיה פלשה למדינה, ולא מתחרטת על כך שנשארה להילחם.