מקור אמין באירופה מספר סיפור קצר על הדיפלומטיה הרוסית-גרמנית: אנגלה מרקל כנראה מפחדת מכלבים, וולדימיר פוטין מודע לעובדה הזו. לכן, בכל פעם שהנשיא נפגש עם הקנצלרית לשעבר במוסקבה, הוא מוודא שכלבי המחמד שלו יהיו בחדר. מקורות עיתונאים מאשרים את השמועות: "הנשיא הרוסי אוהב את הכלבים שלו ונראה שהוא השתמש בהם כדי להפחיד את מרקל בפגישה שניהלו בנושא משא ומתן". 

המקרה הראשון היה בינואר 2006: פוטין, שכבר פגש את אנגלה מרקל מספר פעמים כשהייתה מנהיגת האופוזיציה של הנוצרים-דמוקרטים, אמר שהפגישה בניהם התקיימה "באווירה טובה מאוד". מוקדם יותר, הנשיא שאוהב כלבים, נתן למרקל מתנה – בובת כלב קטנה בצבע שחור ולבן עם רצועה קצרה. הקנצלרית לשעבר לעומת זאת, לא אוהבת כלבים. היא ננשכה על ידי אחד כשהייתה צעירה ומאז העדיפה לשמור מרחק, לדברי מקורב. דיפלומטים גרמנים טענו שהם לא ידעו איך לפרש את המסר בעקבות המתנה. 

חיות המחמד של פוטין (צילום: רויטרס)
חיות המחמד של פוטין (צילום: רויטרס)

שנה לאחר מכן, בינואר 2007, הגיע פוטין לעיר סוצ'י שברוסיה, יחד עם תגבורת דיפלומטית לפגישת משא ומתן עם מרקל על אספקת אנרגיה. מאוחר יותר, כש"קוני", כלב הלברדור השחור של הנשיא הרוסי נכנס לחדר, אנגלה העירה בעצבנות, או אולי בלחץ: "עכשיו הכלב יאכל את העיתונאים".

מבקרת הקרמלין והעיתונאית יוליה לטינינה, סיפרה כי "הפגישה הידידותית בסוצ'י בין ולדימיר פוטין, אנגלה מרקל וכלב הלברדור קוני, הותירה אותי מבולבלת לגמרי". פוטין כנראה ענה לקנצלרית גרמניה לשעבר: "אני לא חושב שאת צריכה לפחד מהכלב. הוא לא עושה שום דבר רע. הוא בכלל לא אוהב עיתונאים".

ולדימיר פוטין ואנגלה מרקל (צילום: רויטרס)
ולדימיר פוטין ואנגלה מרקל (צילום: רויטרס)

קוני, כלב הלברדור של נשיא רוסיה (צילום: רויטרס)
קוני, כלב הלברדור של נשיא רוסיה (צילום: רויטרס)