ולדימיר פוטין סובל מהפרעה מוחית ומהתקפי זעם הנגרמים מדמנציה, או ממחלת הפרקינסון, כשאלה נובעים מטיפול במחלת הסרטן באמצעות סטרואידים, כך נטען על ידי מקורות מודיעיניים. ממקורות המקורבים לקרמלין נמסר כי בכירים בברית המודיעינית "חמש עיניים" הכוללת את אוסטרליה, קנדה, ניו זילנד, בריטניה וארצות הברית, מאמינים שיש הסבר פיזיולוגי להחלטה של הנשיא הרוסי לפלוש לאוקראינה. 

פוטין עבר אירוע מוחי או חלה בסרטן? פרופ' קרסו מספק תשובות>>>

הברית המודיעינית מקבלת דיווחים שונים על התנהגותו ההולכת וגוברת של פוטין בן ה-69, בשילוב המראה ה"נפוח" בצילומיו האחרונים – ועל המרחק האבסורדי שהוא מתעקש לשמור ממבקריו בקרמלין. 

שומר על מרחק, ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)
שומר על מרחק, ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)

ממקור בטחוני נמסר: "היה שינוי שניתן לזהות בקבלת ההחלטות שלו במהלך החמש שנים האחרונות. הסובבים אותו רואים שינוי ניכר בקוגניטיביות שלו ובבהירות של מה שהוא אומר, ואיך שהוא תופס את העולם סביבו". עוד נמסר מהמקור כי כישלונו של פוטין לחשוב בבהירות, מתווסף בהיעדר "לולאת משוב שלילי", כאשר המנהיג הרוסי "פשוט לא מקבל תדרוך" על אלמנטים של כשלים במסגרת הפלישה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

יום מלחמה נוסף נרשם אתמול באוקראינה. קייב הפכה למבצר לקראת תקיפה צפויה, כאשר הכוחות הרוסיים נמצאים כעת במרחק של 15 קילומטרים ממרכז הבירה. ההפגזה הרוסית על ערים נצורות כולל חרקוב, מיקולאיב, דינפרו וסומי נמשכה. פוטין דחה פנייה נוספת להפסקת אש, אך המשא ומתן דנו לראשונה בהצעות 'קונקרטיות' להסכם שלום, שכן נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, אמר שהוא מוכר לנהל משא ומתן אך לא ייכנע ולא יקבל אולטימטומים.

סובל מדמנציה? ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)
סובל מדמנציה? ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)