מאז שהחלה פלישתה של רוסיה לאוקראינה ב24 בפברואר, הרוסים ניהלו מתקפה שפגעה בכמה ערים. רוסיה הרחיבה את התקיפה ביום ראשון למערב אוקראינה ופגעה במרכז הבינלאומי לשלום וביטחון ליד יבוריב, בסיס צבאי שמשמש כבר זמן רב לאימון חיילים אוקראינים ומדריכים מארצות הברית וממדינות אחרות בנאט"ו. יותר מ-30 טילי שיוט רוסיים תקפו את האתר, בנוסף ל-35 ההרוגים ו-134 בני אדם נפצעו בתקיפה, כך נמסר ממשרד ההגנה האוקראיני.

בשעות הצהריים המוקדמות, אילון מאסק, המייסד של החברה האמריקאית SpaceX, צייץ בחשבון הטוויטר שלו קריאה לנשיא הרוסי: "אני מאתגר בזאת את ולדימיר פוטין לקרב אחד על אחד. הפרס – אוקראינה" כשהשתמש באותיות השפה הרוסית. למיטב הבנתנו, המטרה בפוסט הוויראלי היתה להעמיד את הנשיא הרוסי מול איום "בגובה העיניים" כאשר הטוב מבין השניים יזכה להכריע בעניין מלחמת רוסיה-אוקראינה.

תוך שעות ספורות הפוסט צבר כ-140 אלף לייקים והתגובות מיהרו להגיע. גולש אחד הגיב: "אחי, אני מאחל לך שתנצח, אבל המציאות היא... 'אימוג'י צוחק' ". שני הגיב: "אילון מאסק היקר, אל תלכלך את הידיים שלך על השטויות האלה. פוטין לא ראוי לדקה מזמנך". מנגד, היו גם גולשים שלא התחברו לציוץ, משתמש נוסף הגיב: "מי בדיוק נתן לך את הזכות להמר על עתידה של מדינה ריבונית?".

מנכ"ל סוכנות החלל הרוסית, דמיטרי רוגוזין, סיפק תגובה משלו להצעה של מאסק עם ציטוט מתוך "האגדה על הכומר והפועל שלו באלדה" של אלכסנדר פושקין. "אתה, שטן קטן, עדיין צעיר, חלש להתחרות בי. זה יהיה רק בזבוז זמן. קודם תתגבר על אחי", אמר.

לאחר הפלישה הרוסית, מאסק העניק לאוקראינה גישה למערכת האינטרנטית Satellit של SpaceX – מערכת של כ-2,000 לוויינים שנועדה להגביר את אפשרויות הגלישה באינטרנט באיזורים מוחלשים בעולם.

אילון מאסק (צילום: רויטרס)
אילון מאסק (צילום: רויטרס)