מי מבנינו שכבר זכה לאמץ כלב, יודע שאנו נכנסים למערכת יחסים חד צדדית, במובנים מסויימים, בכל הנוגע לטיפול בבעל החיים. כלבים אינם מסוגלים לעבוד ולפרנס את בעליהם. עם זאת, מדי פעם כלבים מראים לבעליהם עד כמה הם יקרים ללבם, כאשר חלקם אף זוכים להצלת חיים מצד חיית המחמד. מר סמית', 81, בעליו של כלב מגזע ביגל העונה לשם קרוס, יצאו לטיול הקבוע שלהם ליד האגם בפארק פורט סנט לוסיה שבפלורידה כשהאירוע התרחש. 

מדובר המשטרה נמסר: "כיסא הגלגלים החשמלי של סמית' איבד אחיזה, מה שגרם לו להתדרדר במורד הגדה ולהעיף את כיסא הגלגלים לתוך האגם. בן ה-81 החל לקרוא לעזרה, כיוון שאין באפשרותו לשחות והוא נאבק כדי להחזיק את ראשו מעל המים". כשקרוס הביגל חש שבעליו בצרות, הוא החל לנבוח בקול רם, מה שעורר את תשומת ליבם של עוברי האורח. "העוברים מהצד מיהרו אל האגם והזעיקו מיד את המשטרה". השוטר דוטי שבדיוק עבר באיזור, יצא מיד מרכב הסיור וראה את מר סמית' שקוע עד צווארו במים. "שני עוברי אורח והשוטר פעלו יחד כדי לחלץ אותו מהאגם בחזרה לגדה. לאחר שהצליחו להוציא את סמית' מהמים, הוענק לו טיפול רפואי במקום והוא קיבל את האישור לחזור הביתה. השוטר דוטי ועובד נוסף משירותי כיבוי האש סייעו לו והסיעו את מר סמית' ואת קרוס הכלב, בחזרה לביתם. 

מהדובר נמסר: "אנו אסירי תודה לכלב של מר סמית' ולשני עוברי האורח שעברו במקום וסייעו לקרוס להציל את חייו של בעליו. בדיוק כמו במשפט – הכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם". גולשים ברשת נדהמו מתגובתו של הכלב ושיבחו אותו על גבורתו. משתמש פייסבוק הגיב: " כל כך שמח שהכלב שלו קרא לעזרה והם הגיעו אליו בזמן", בעוד אחר הוסיף: "תודה לך השוטר דוטי ולעוברים מהצד ששמו לב לכלבו של מר סמית' והצילו אותו. המקום הנכון, הזמן הנכון". שלישי כתב: "עבודה נהדרת של הכלב של מר סמית'! כלבים כל כך טובים. האהבה שלהם היא באמת ללא תנאים."