לכבוד חג הפורים המטפלים בספארי הכינו משלוחי מנות עבור בעלי החיים. מי שנהנו במיוחד היו קופי המקוק המזוקן, מקסי יאנה, יונית וימית וכל הגורים לאחר שזוהר המתנדב המוכשר שלנו הכין עבורם תבניות עץ ועליהן נכתב משלוחי מנות ופורים שמח.

המשלוחים הוכנו כמגשי סושי מלאים באורז, ירקות, פירות, פרחים וכל טוב. את המגשים המטפלים הניחו בתוך בריכת המים וכך גרמו לקופים לנסות למשות אותם ולאכול. הם התמודדו בהצלחה עם האתגר הנהדר ונהנו מהמטעמים.

בעלי החיים מקבלים משלוחי מנות (צילום: באדיבות הספארי)

גם לפסמונים הוכן משלוח מיוחד. אוזן המן בטעם מלוח. היא הוכנה מעץ ולתוכה הוכנסו ענפי מלוח שכל כך אהובים עליהם. בשעות הבוקר הפסמונים עוד נותרו במחילות, הקור גרם להם לרצות להישאר שם, אך אחד הפסמונים יצא לשנייה, גנב לעצמו ענף ורץ למחילה. כמה דקות אחר כך יצא שוב לקח לעצמו ענף נוסף ושוב נמלט. רק כשהתחמם מעט כל הפסמונים יצאו וחגגו עם אוזן ההמן מלאת המלוח.

מדובר במכרסמים קטנים שחיים בנגב ובמדבר יהודה ושלא כמו רוב המכרסמים, הם דווקא פעילי יום – לרוב קשה לראות בנגב מכרסמים בטיולי היום, כיון שהם מתחפרים במחילותיהם וממתינים לשעות הקרירות יותר של הלילה כדי לצאת לחפש מזון. קצת מעליב הוא דווקא שמו הלועזי של הפסמון- Fat sand rat – "חולדת חול שמנה". השם הלא מאוד מחמיא הזה ניתן להם בשל הנטייה שלהם לחלות בסוכרת. את המחילות כורה הפסמון מתחת לשיחי המלוח אשר מהווים את המזון העיקרי שלו. כשהוא רעב כל שנותר לו הוא פשוט לגזום את ענף של מלוח באמצעות שיניו ולגרור אותו למחילה.

חצר האורנגאוטנים בספארי ברמת גן (צילום: ים סיטון)
חצר האורנגאוטנים בספארי ברמת גן (צילום: ים סיטון)

מי שעוד נהנו מאזני המן מלאים בענפים ומזון אהוב היו התוכים של הספארי. את אוזן המן שלהם תלו המטפלים על הרשת בחצר וגם שם היה מדובר בהעשרה מיוחדת וחגיגית שהותאמה ליכולות שלהם ולרוח החג  .