מישל גואו, צעירה בעלת חשבון TikTok בשם @woahguo, שיתפה את החוויה שלה בהפעלת ההאזנה הנסתרת. "הפעלתי 'האזנה חיה' בהגדרות האייפון, השארתי את מכשיר הנייד על השולחן ויצאתי מהחדר כשאני עם אוזניות ה-AirPods שלי וכך האזנתי למה שכולם אמרו בלי שאהיה בחדר", כתבה בוידאו.

"האזנה חיה" הוצגה ב-2014 כאפשרות לבעלי מכשירי שמיעה המחזיקים במכשיר אייפון, לשמוע אחרים בקלות רבה יותר בסביבה רועשת. ההגדרה מאפשרת לאייפון או אייפד לפעול כמיקרופון ולשלוח קול למכשירי השמיעה. במקור, זה עבד רק עם מכשירי שמיעה התואמים לאייפון אבל מאז האפשרויות התרחבו ואפשר להשתמש גם באוזניות ה-AirPods לאותה הפעולה. כך הצליחה גואו לנצל את האפשרות מול חבריה. 

האזנות סתר ממכשיר האייפון (צילום: טיקטוק)

גואו למדה על ההגדרה באתר של אפל, היא סיפרה. היא החליטה לנסות את הטריק עם חבריה, דבר שהוביל לסרטון בטיקטוק. הסרטון שזכה לכ-725 אלף צפיות. מאות גולשים הגיבו ושאלו את הצעירה כיצד הפעילה את ההגדרה הנסתרת. היא השיבה לרבים וכתבה: "הגדרות> מרכז הבקרה> הוסף שמיעה> חבר את איירפודס> הפעל האזנה חיה> הנח את הטלפון כדי להקשיב".

גואו גם פרסמה הערת המשך והסבירה את הנימוקים הספציפיים שלה לשימוש בהגדרה: "הפעם היחידה שעשיתי את זה הייתה כשבדקתי את זה עם החברים שלי אחרי שקראנו על זה באינטרנט. זה עובד! באחריות!", כתבה גואו. חלק מהגולשים היו המומים כשגילו את ההגדרה, בעוד שאחרים שיתפו את תחושת הפחד לגבי מה שיגלו כשישתמשו בהגדרה. "אני מפחד ממה שאשמע בצד השני", כתב אחד הגולשים, בעוד אחר הגיב: "עשיתי דבר דומה בבית הספר היסודי, גיליתי שחברים שלי מדברים עלי ותפסתי אותם על חם". שלישי הוסיף: "עשיתי את זה פעם אחת ואני לא אעשה את זה שוב". 

אייפון (צילום: וואלה! Tech, ינון בן שושן)
אייפון (צילום: וואלה! Tech, ינון בן שושן)