הביקוש לקונדומים זינק ברוסיה על רקע החשש מעליות מחירים חדות וממחסור שייגרם בעקבות סנקציות מערביות. זאת למרות שהחברה הבריטית הדומיננטית "Durex" ומותגים אחרים – ממשיכה לסחור במדינה גם בעודה מגדירה את המלחמה באוקראינה כ"בלתי מתקבלת על הדעת". רשתות בתי המרקחת דיווחו על עליה של 26% במכירות. מרשתות הסופרמרקטים נמסר שהמכירות שלהם עלו ב-30%. 

גורם בתעשייה מסר כי הלטקס מגיע ממדינות שאינן מפעילות סנקציות על רוסיה. "לא צפוי מחסור במוצר זה", התעקשו גורמים רשמיים. "המדינות המייצרות הגדולות ביותר הן: תאילנד, הודו, דרום קוריאה וסין, והן לא יפסיקו לשלוח את המוצר לפדרציה הרוסית". 

קונדומים (צילום: אינגאימג)
קונדומים (צילום: אינגאימג)

רוסיה מייבאת 600 מיליון קונדומים בשנה ומייצרת 100 מיליון. חברת "רקיט" מעסיקה כ-1,300 עובדים ברוסיה ומרוויחה בשוק זה כ-400 מיליון פאונד (כ-1,710,930,209 ש"ח) בשנה. "ככל שהמצב ממשיך להתפתח, נמשיך לפעול ולהגיב. תמיד נפעל בחובת הזהירות המתאימה לעובדים שלנו", נמסר בהודעת החברה.

הסקסולוג יבגני קלגבצ'וק, דחק ברוסים להשתמש ב"קונדומים ידידותיים" שמיוצרים במדינות השומרות על יחסים טובים עם המדינה ולא בכאלה שיוצרו בשווקים מערביים במדינות המטילות סנקציות.