אויביו של פוטין ברוסיה ואוקראינה מתאחדים עם עצומה הקוראת לשוויצרים לגרש את "המאהבת" של ולדימיר פוטין, אלינה קבאיבה בת ה-38, על רקע הטענות שהיא מסתתרת עם ילדיהם בווילה יוקרתית. "הגיע הזמן להפגיש את אווה בראון עם הפיהרר שלה", נכתב בעצומה. מבקרים כתבו: "למרות המלחמה הנוכחית, שוויץ ממשיכה לארח 'שותף' למשטרו של פוטין". הם הוסיפו כי הגיע הזמן שהמדינה הניטרלית "תנקוט בצעדים" ותשלח את קבאיבה הביתה, לנשיא בן ה-69.

מדיווחים אחרונים נמסר שהמדליסטית האולימפית לשעבר, צופה בכל המתרחש, יחד עם ילדיה מהווילה היוקרתית בעיר לוגאנו שבשוויץ. "אנחנו אזרחי רוסיה, בלארוס ואוקראינה, שסובלים כעת כאב עצום, מתאחדים לפנות לשלטונות שוויץ", נכתב בעצומה בשפה הגרמנית, צרפתית ואנגלית ופורסם שעד כה חתמו עליה כמעט 55 אלף איש.

פוטין וקבאיבה (צילום: גטיאימג'ס)
פוטין וקבאיבה (צילום: גטיאימג'ס)

"זה עתה נודע לציבור שהדמות הפוליטית והתקשורתית הרוסית, ומתעמלת העבר, אלינה קבאיבה, מסתתרת מהסנקציות שהוטלו על הפדרציה הרוסית – בארצכם. היא מאהבת של רודן הזוי ופושע מלחמה שתוקף את אוקראינה במהלך השבועות האחרונים".  

עוד נכתב לשוויצרים: "לראשונה בהיסטוריה המודרנית, ארצכם הפרה את הניטרליות שלה, דבר שלא עשתה מול גרמניה הנאצית במאה ה-20. עכשיו אתם מאפשרים לפילגש האהובה של נשיא רוסיה ולילדיה, להסתתר במדינתכם". 

אלינה קבאיבה (צילום: גטיאימג'ס)
אלינה קבאיבה (צילום: גטיאימג'ס)

החותמים שואלים מדוע "בהתחשב בהיקף הסנקציות שהוטלו על רוסיה", ממשיכים השלטונות לארח אותה ואת משפחתה בתקופה שבה פוטין "הורס את חייהם של מיליונים". המערב לא הטיל עד כה סנקציות על קבאיבה, אם כי מלבד היותה שותפתו של פוטין לסודו על השמועות בגינם, היא גם יושבת ראש מועצת המנהלים של "נשיונל מדיה גרופ", קבוצת טלוויזיה ועיתון גדולה בחסות הקרמלין, בשכר של כמעט 8 מיליון פאונד (כ-33,971,269 ש"ח) בשנה.

עוד הוסיפו החותמים: "אנחנו רוצים להזכיר לכם שאלינה קבאיבה היא לא רק אישה שהכתימה את שמה בקשר עם הדיקטטור הרוסי, אלא גם פושעת נגד האנושות". הם קראו לשוויצרים "לחקור בקפידה את הבסיס המשפטי שעל פיו היא נמצאת בארצכם. אנא שקלו זאת, במיוחד על רקע הסנקציות שהוטלו עליה כמנהלת בכירה של כלי תקשורת התעמולה הרוסית. החליטו האם מגוריה של אישה זו בארצכם מוצדקים".

פוטין וקבאיבה (צילום: גטיאימג'ס)
פוטין וקבאיבה (צילום: גטיאימג'ס)