מאות אלפי אזרחים אוקראינים סובלים מהפצצות רוסיות המחריבות את עיר הנמל. גנאדי דרוזנקו, בן 49, סיפר על שבויי המלחמה הרוסים: "תמיד הייתי הומניסט גדול ואמרתי שאם אדם נפצע במלחמה, הוא כבר לא אויב אלא חולה. אבל עכשיו, נתתי פקודות נוקשות לסרס את כל החיילים הרוסים שנמצאים בשבי כי הם ג'וקים, לא בני אדם".

הרעיון עלה כאשר אוקראינה טענה שהיא לא תקבל אולטימטומים מרוסיה, לאחר שמוסקבה דרשה ממנה להפסיק להגן על מריופול הנצורה.

גנאדי דרוזנקו (צילום: טיקטוק)

מאז שנת 2014 כ-500 רופאים, גברים ונשים, עבדו בבית החולים הנייד של דרוזנקו. כעורך דין בהכשרתו, הוא הקים את בית החולים הנייד ההתנדבותי הראשון אשר פורס רופאים ואחיות אזרחיים באיזור הסכסוך הקרוב לרפובליקות במזרח אוקראינה. כשהתראיין לתכנית טלוויזיה, הוא אמר למנחה הרוסי המפורסם יבגני קיסליוב: "הרוסים שיגיעו לכאן יזכרו את הסיוט הגדול ביותר שלהם על אדמת אוקראינה, כמו שהגרמנים זוכרים את סטלינגרד". 

ועדת חקירה רוסית פתחה בהליך פלילי נגד הערותיו של דרוזנקו, ואם ייתפס, הוא יועמד לדין לפי החוק הרוסי. ראש הוועדה, אלכסנדר בסטריקין, חברו לשעבר ללימודים באוניברסיטה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, יזם את ההליך הפלילי על דרישת הסירוס של דרוזנקו: "מנוגדת לחוק ולנורמות באתיקה הרפואית". הוא אמר: "מנהל בית החולים הנייד האוקראיני קרא לאלימות נגד חיילים שבויים של הכוחות הרוסים בשידור חי בטלוויזיה. הוא נתן את ההוראה הזו לרופאים שעובדים אצלו". 

הפלישה הרוסית שנמצאת כרגע בשבוע הרביעי שלה, נעצרה ברובה ולא הצליחה לכבוש אף עיר גדולה, אך גרמה להרס משמעותי לאיזורי מגורים.