אמיליה אניסוביץ', בת 7, הופיעה מול עשרות אלפי אנשים באצטדיון הפולני, שבועיים בלבד לאחר שהפכה וויראלית כשתועדה שרה את השיר Let It Go מהסרט פרוזן, כשהיא מסתתרת במקלט יחד עם משפחתה ושכנים נוספים.

בת ה-7, לבושה בתלבושת אוקראינית מסורתית בצבע לבן, ריגשה ביום ראשון בערב עשרות אלפי אנשים באצטדיון "אטלס ארנה" בלודג' שבפולין, כששרה מולם את ההמנון הלאומי של אוקראינה. קהל הקונצרט האיר את האצטדיון בעזרת פנסי הטלפונים הניידים, במופע הסולידריות מעורר צמרמורת כשאניסוביץ' הופיעה על הבמה עם הביצוע המרגש של השיר, שכותרתו באנגלית היתה "התהילה והחופש של אוקראינה עדיין לא מתו".

בת ה-7 נמצאת בפולין לפחות מאז ה-9 במרץ, לאחר שברחה מאוקרינה יחד עם סבתה ואחיה לאחר שוולדימיר פוטין פתח בפלישה הפראית למולדתה. אמה ליליה ואביה רומן נשארו מאחור בקייב. אניסוביץ' הפכה לוויראלית ב-4 במרץ, כאשר תמונות וסרטונים שלה שרה את הלהיט הניתן לזיהוי מיידי, בזמן שעשרות אנשים התחבאו מההפצצות הרוסיות בבירת אוקראינה, פורסמו בפייסבוק. 

View this post on Instagram

A post shared by @ameliaanisovych

הביצוע המקסים שותף מאות אלפי פעמים בפלטפורמות שונות במדיה החברתית וזיכה את אמיליה בהודעות תמיכה מהזמרת ששרה את השיר המקורי, אידיאנה מנזל. מאוחר יותר הגיבה אניסוביץ' לשלל התגובות התומכות שקיבלה: "אני רוצה להודות לכל מי שנהנה מהשיר שלי. אני מתאמנת בשירה כל יום, בבוקר, אחר הצהריים ובערב. זה תמיד היה החלום שלי לשיר". אמרה. אמה של בת ה-7 הוסיפה: "זו טרגדיה שהיא כוכבת רק בגלל כל ההרס והמוות שאנחנו חווים. תמיד ידעתי שאמיליה מוכשרת ועכשיו כל העולם יודע את זה". 

סרטון של אמיליה שרה במקלט פורסם לראשונה על ידי מרתה סמחובה, שלדבריה צילמה אותו באישור אמה של הילדה. "מהמילה הראשונה, השתררה דממה מוחלטת במקלט. כולם עצרו את כל מה שעשו והקשיבו לילדה הזו, שפשוט האירה אור, שרה. אפילו הגברים לא הצליחו לעצור את הדמעות". כתבה סמחובה.

כשאמיליה סיימה לשיר, הקהל התפרץ בתרועות ובמחיאות כפיים. "בראבו! בראבו!", קול אחד קרא, בעוד אמיליה ביישנית לופתת את ידיה מול פניה. 

View this post on Instagram

A post shared by @ameliaanisovych