ד"ר דירדר בארט, פסיכולוגית קלינית ואבולוציונית בבית הספר לרפואה בהרווארד חקרה את דפוסי השינה של כלבים וחשפה על מה הם כנראה חולמים כשהם ישנים. כדי לענות על השאלות, פרסמה הפסיכולוגית מחקר. היא כתבה שסביר להניח שכלבים חולמים על החוויות היומיומיות שלהם בדיוק כמו בני האדם, כלומר יש סיכוי טוב שהם חולמים על בעליהם.

ד"ר בארט כתבה: "בני אדם חולמים על אותם דברים שהם מתעניינים בהם בשגרת היום שלהם, אם כי יותר ויזואלית ופחות הגיונית. אין סיבה לחשוב שבעלי החיים שונים מאתנו. מכיוון שכלבים בדרך כלל מאוד קשורים לבעליהם האנושיים, סביר להניח שהכלב שלכם חולם שהוא משחק אתכם או אפילו על הריח שלכם".

על מה כלבים חולמים? (צילום: אינג'אימג')
על מה כלבים חולמים? (צילום: אינג'אימג')

למרות שאין דרך לדעת בוודאות על מה כלב חולם, ד"ר בארט טוענת שסביר להניח שהם חולמים שהם רצים כאשר רגליהם מתחילות לזוז תוך כדי שינה או שהם יוצרים אינטרקציה עם כלב או עם אדם אחר כאשר הם מתחילים לנבוח. לדבריה, לרוב בעלי החיים יש מחזורי שינה דומים לשל בני אדם, מתחילים בשלבי שינה קלה ועוברים לשינה עמוקה ולשלב ה-REM (שלב התנועות המהירות של העיניים).

ד"ר בארט כותבת שהבעלים יכולים לנסות ולשפר את החלומות של הכלבים שלהם על ידי חשיפתם ל"חוויות משמחות" במהלך היום ולספק להם סביבה בטוחה ונוחה למנוחה. אבל כשזה נוגע לסיוטים, עדיף לא להעיר את הכלב ולתת לו להירגע, היא כתבה: "לא כל החלומות של בני האדם הם טובים. אנו מסיקים שגם לכלבים יכולים להיות חלומות רעים. זה יכול להיות מפתה, להעיר את הכלב שלכם כדי לנחם אותו כמו שהייתם נוהגים על הילדים שלכם, אבל יש כמה סיכונים הקשורים לסיוטים של כלבים". 

על מה כלבים חולמים? (צילום: אינג'אימג')
על מה כלבים חולמים? (צילום: אינג'אימג')

אם אי פעם העירו אתכם מחלום מפחיד, אתם בטח יודעים שלוקחת דקה להיזכר היכן אתם נמצאים ואיזה יום היום. כמו בני אדם, גם כלבים יכולים להגיב באגרסיביות כלפי מי שמעיר אותם. זה יכול להיות מסוכן, במיוחד לילדים. "עדיף תמיד לחכות שהכלב שלכם יתעורר לבד", הוסיפה הפסיכולוגית.