ג'ייקוב קוטוביץ, וטרינר בן 32, הציל למעלה מ-200 חתולים ו-60 כלבים בעיר לבוב. קוטוביץ נכנס לאיזור המלחמה בשבוע שעבר כחלק משיירה שהגיעה מגבול פולין. החיות ששחרר כללו את וירה, כלבה שנפגעה מכדור בעמוד השדרה ועז בשם סשה, ששברה את שתי רגליה הקדמיות.

הווטרינר הקים ארגון צדקה להצלת בעלי חיים עוד כשהיה בן 17 והארגון שלו פועל כיום להציל את החיות שנפגעו במלחמה. הוא סיפר שהוא מקווה לרכוש אמבולנס נוסף ולהקים מרכז נוסף שיספק מקום לבעלי חיים נוספים. למרות שחיות רבות נפגעו בצורה כה קשה, חלקן מתאוששות והן יועברו בהמשך לרחבי אירופה כמו שני חתולים שכבר התאחדו עם הוריהם האוקראינים מעבר לגבול.

"המסע מלבוב לוקח יום שלם. חצינו את הגבול כמשלחת דיפלומטית אבל התור מאוקראינה היה ארוך מאוד", ציין רופא החיות. הוא המשיך: "אנחנו מכינים את החיות לתהליך אימוץ. חלקן נמצאות במצב גרוע מאוד והן יאלצו להישאר איתנו בחודשים הקרובים. כמה אנשים ניגשו אלינו ושאלו אם החתול שלהם נמצא אצלנו במקרה".

ניק טאד, צלם חיות בר בריטי, גייס כ-80,000 דולר עבור המרפאה הוטרינרית כדי לעזור במשימה להצלת בעלי החיים. העמותה הזמינה אזרחים לאסוף חיות מחמד כדי לפנות מקום לבעלי החיים שנמצאים באיזורי ההצלה.