אנו נוטים להאמין שבגידה בין בני זוג מעידה על משבר אמון, שככל הנראה יוביל לפרידה כואבת. לעומת זאת, מחקר שפורסם בשבוע שעבר באתר החדשות הבריטי Daily Star טוען בדיוק הפוך – בגידה משפרת את מערכת היחסים. 

על פי הנתונים שנאספו במחקר של אתר ההיכרויות Illicit Encounters, 77% מהבוגדים (כשני שליש מהאוכלוסייה שנבדקה) העידו כי הזוגיות שלהם אפילו השתפרה אחרי המעשה "האסור". המחקר בחן כ-2,000 מערכות יחסים בהם אחד מהשניים בגד באחר, והממצאים בהחלט מפתיעים. 

הנתונים מוכיחים כי 71% אחוזים מהנשים מאושרות יותר בנישואיהן בזמן שהם מתראות גם עם אחרים, לעומת 63% נאמנות. גם אצל גברים, 81%  העידו שבגידה הועילה למערכת היחסים שלהם. עם זאת, 94% מבני הזוג העידו כי הם ככל הנראה יכעסו אם הבעל או האישה יעשו אותו הדבר. 

ג'סיקה ליאוני, שערכה את המחקר, סיפרה בריאיון: "אני לא בהלם מכך שאנשים בוגדניים מאושרים יותר. נואפים לא באמת רוצים לעזוב את בני הזוג שלהם, רק קצת לפלפל את חיי המין". הקולגה של ליאוני, אשלי מדיסון, עסקה במסגרת המחקר דווקא בסיבות בגללן גברים ונשים כאחד בוחרים לבגוד. הסיבה העיקרית: היעדר סקס בבית. 

חלק מהנשאלים טענו כי לא קיימו יחסי מין עם בן או בת זוגם למעלה מעשר שנים, בעוד 30% אחרים העידו על למעלה מחמש שנים. טענה נוספת שעולה מהמחקר בנוגע לזוגות שאינם מרבים לקיים יחסי מין אומרת שהסיבה לכך היא לא סלידה ממין, אלא סלידה ממין עם בן הזוג.