ג'ואן בלס, בת 91 נישאה בסתר לגבר הצעיר ממנה בעשרות שנים, חודשים ספורים לפני מותה. משפחתה נותרה ללא פרוטה מהירושה. הגבר, אז בן 68, התחתן עם בלס ועבר להתגורר בביתה, כלומר צוואתה המקורית התבטלה ומהרגע ההוא – הוא היורש החוקי שלה.

בנה מייקל, 53, ובתה דפנה פרנקס 62, לא ידעו דבר על הנישואים עד לאחר מות אמם. משפחתה טוענת שהיא בקושי זכרה את שמה שלה, שלא לדבר על שמו של הבעל. "נראה שאמא מעולם לא ידעה שהוא גר איתה בבית. היא שאלה אותנו 'מה שמו?', 'מאיפה הוא הגיע?' ", סיפרה הבת והוסיפה: "פנינו לרופא המשפחה של אמי בכל כך הרבה הזדמנויות, למשטרה, לשירותי הרווחה וגם קיבלנו יעוץ משפטי ונאמר לה שהיא לא יכולה לערוך צוואה נוספת או להינשא שוב בגלל הדמנציה הקשה שלה".

הצוואה המקורית של בלס משנת 2004 בוטלה על ידי הנישואים, כלומר בעלה החדש היה זכאי לפי חוק למחצית מביתה בשווי 175,000 פאונד (כ-742,000 ש"ח). החצי השני כבר היה בבעלות שני ילדיה. הגבר ירש גם 35,000 פאונד (כ-148,400 ש"ח) מחסכונות של בלס, כמו גם את כל החפצים האישיים שלה, כולל שמלת הכלה של בתה.

המשפחה הגישה בקשה לפתיחה בהליכים משפטיים נגד האיש אך בית המשפט פסק נגדם. לאחר דיון בן ארבעה ימים בבית המשפט המחוזי בלידס שבבריטניה, השופט החליט שאין ראיות שמדובר ב"נישואים בכפייה" או שהגבר נהג בניגוד לחוק. השופט הורה למשפחה לשלם את הוצאות המשפט. היורש לקח את האחריות על ארגון הלוויה של בלס. איש מבני משפחתה לא הוזמן והיא נקברה בקבר לא מסומן. הוא נשאר לגור בביתה של בת ה-91 ומאז נישא בשנית.

כעת בתה נוקטת עמדה נגד "נישואים בכפייה". היא סיפרה: "מעולם רגלי לא דרכה בבית של אמא שלי מאז יום מותה. שמלת הכלה שלי היתה שם, מכתבים מסבא לי ממלחמת העולם הראשונה. מכרנו את החלק שלנו בבית ועזבנו. כל הזיכרונות שלנו הוכתמו".