חוקרים מאוניברסיטת אוקלנד שבניו זילנד פיתחו מכשיר דגדוגים לכף הרגל המעורר צחוק בלתי נשלט, ובעזרתו התברר כי נשים רגישות יותר לדגדוגים מגברים. עד כה לא היה ידוע מי מהמינים יותר רגיש לאקט הדגדוג, שמקל מתח ומעורר פרצי צחוק והנאה.

במטרה לפתור את החידה, פיתחו החוקרים מכשיר שיכול ליצור תחושות דגדוג לאורך סוליית כף הרגל באמצעות מברשות מונעות מגנט. כף הרגל נבחרה למיקום הרגיש ביותר לדגדוגים בשל העובדה שבאזור זה יש ריכוז גדול של קולטני עצב חופשיים. לצורך המחקר, נבחרו שבע נשים ושישה גברים שקיבלו עשרות גירויים שונים במיקומים שונים בכף הרגל באמצעות המכשיר המיוחד, והתבקשו לדווח בסוף כל גירוי את רמת הדגדוג שחשו בסולם שנע עד שבע נקודות.

המכשיר שפיתחו החוקרים לדגדוג כף הרגל (צילום: nsactions on Computer-Human Interaction)
המכשיר שפיתחו החוקרים לדגדוג כף הרגל (צילום: nsactions on Computer-Human Interaction)

הממצאים פורסמו לאחרונה בכתב העת ACM Transactions on Computer-Human Interaction, ולפיהם לנשים יש כאמור כפות רגליים רגישות יותר לדגדוגים מאשר לגברים. על פי המחקר, האזור הרגיש ביותר אצל נשים נמצא ליד מרכז הקשת בכף הרגל, ואילו אצל גברים האזור הרגיש ביותר נמצא סביב אצבעות הרגליים.

האבטיפוס של המכשיר שמכונה TickleFoot הוא מדרס שנוצר בטכנולוגיית תלת־ממד ומופעל באמצעות סוללה, כך שניתן להתאים אותו לכל נעל רגילה. "המכשיר שלנו יהיה שימושי באינטרקציות משעשעות הקשורות בכיף ובצחוק, כמו אינטרקציות מרוחקות בין אוהבים, שחרור מתח או גירוי תגובות מהנות", הסבירו החוקרים.

מי רגיש יותר לדגדוגים? גברים או נשים? (צילום: אינג'אימג')
מי רגיש יותר לדגדוגים? גברים או נשים? (צילום: אינג'אימג')