הת'ר וילהלם החליטה להביא ילדים לעולם עם בת הזוג שלה, רובין (רובי) רוטנברג . אבל השתיים היו מעוניינות ללדת אך ורק בנות, בגלל שהת'ר נשאה עמה טראומה כתוצאה מתקיפה מינית שעברה בשתי הזדמנויות שונות כשהיתה צעירה. בנות הזוג סיפרו שמרפאת הפוריות CNY בלטהאם שבניו יורק, התחייבה שזו לא תהיה בעיה. המעבדה תוכל לקבוע את מין העובר שיווצר באמצעות ביצית של רובי ותרומת זרע, ולאחר מכן החזרת העוברים תבוצע ברחמה של הת'ר.

הפריה, אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')
הפריה, אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')

כשווילהלם היתה בשבוע ה-15 להריונה, לאחר שהובטח לה על ידי המרפאה שהעובר יהיה ממין נקבה, הן ניגשו לבדיקה שגרתית לשלילת הפרעות כרומוזומליות שחושפת גם את מין התינוק. האם שאלה את הרופאה בהתרגשות: "את כבר יכולה לראות מה מין העובר?", רוטנברג התפרצה ואמרה: "יש לנו ילדה! מאוד חשוב לנו שזו תהיה בת", בעוד שהרופאה הגיבה: "זה לא בדיוק נראה כמו בת". 

השתיים גילו שהאם נושאת בבטנה עובר ממין זכר. "הלסת שלנו צנחה לרצפה. הייתי משוכנעת שזו תוצאת בדיקה של משהי אחרת. זו חייבת להיות טעות. ואם העובר בעצמו – שייך לזוג אחר? הרי הבטיחו שתהיה לנו בת!" סיפרה בת הזוג. המרפאה העלתה בפניהן את האפשרות להפסיק את ההריון אבל השתיים לא היו מעוניינות. הן היו מלאות תקווה שהתינוקת שלהן הופרתה באישה אחרת ושהעובר שגדל בבטנה של האם, יוחלף בבתן לאחר הלידה.

הפריה חוץ גופית (צילום: רויטרס)
הפריה חוץ גופית (צילום: רויטרס)

וילהלם שיתפה בחוויה הקשה שעברה לאחר שגילתה שהיא נושאת בן זכר: "אני זוכרת ששכבתי בחדר השינה שלי וחשבתי שזה לא יכול לקרות לי. לא רק שהתינוק שאני נושאת הוא לא שלנו, הוא ממין זכר והוא הונח שם בניגוד לרצוני, ממש כמו אונס".

לאחר בדיקות מרובות במטרה לקבוע מי הם הוריו העובר, הן קיבלו את התשובה במייל: התינוק ממין זכר הוא שלהן. וילהלם כעסה והרגישה נבגדת כשבינתיים המשפחה והחברים שמחו בשביל השתיים ולא הבינו את המורכבות הרגשית שחוו. השתיים החליטו לתבוע את מרפאת הפוריות כשבין האישומים: הפרת חוזה ורשלנות רפואית.

לאחר לידת בנם בדצמבר 2020, האם לא הצליחה להתחבר לתינוק ושקעה בדיכאון. היא סיפרה על מחשבות אובדניות שעברו בראשה ועל הריחוק הקיצוני שחוותה מבת הזוג ומהתינוק. רק כשהבן הגיע לגיל שנה, החלה האם להרגיש אשמה ובושה על שלא הצליחה להיות נוכחת רגשית עבורו: "פתאום הבנתי שהוא בסך הכל יצור חף מפשע. כל זה לא הגיע לו".

ביקשו עוברית וקיבלו עובר (צילום: אינגאימג')
ביקשו עוברית וקיבלו עובר (צילום: אינגאימג')
 

רובי הוסיפה: "זה הילד שלנו ואנחנו אוהבות אותו. היום אנחנו מבינות שהוא היה ראוי לאהבה מהרגע הראשון שגילינו שמדובר בבן".