למי מכם שחובב רכבי שטח או רכבי יוקרה, הם קיימים במגוון סוגים, צבעים וגדלים. אבל על מכונית בגודל כזה אנחנו מניחים שלא שמעתם:

Hummer H1 X3, - רכב המתהדר בגובה של 6.6 מטר, אורך של 14 מטר ורוחב של 6 מטר, גודל שלא עולה על הדעת והוא בנוי לנהיגה באופן רגיל. המכונית המפלצתית הוזמנה על ידי השייח' חמד בן חמדאן אל נהיאן הידוע גם בשם "Rainbow Sheikh" – מיליארדר ובן משפחת המלוכה השולטת באמירויות, ומקבילו של ראש עיריית אבו-דאבי. הוא מוכר גם בעקבות נסיונו לרכוש מחצית מקבוצת הכדורגל הישראלית בית"ר ירושלים ממשה חוגג.

ההאמר הגדול בעולם של שייח' אמירתי (צילום: טיקטוק)

ההאמר, יתפוס מקום משלו במוזיאון ההיסטוריה שרג'ה באיחוד האמירויות, שם השייח' מחזיק בשיא גינס עולמי - האוסף הגדול ביותר של רכבי 4X4 ב-718 דגמים. הציבור נותר כשהוא מרים את לסתו מהרצפה כאשר רכב ה-X3 עשה את דרכו למוזיאון בכבישים.

צוות של עובדי ביטחון עזר לתמרן את המכונית הענקית לאורך הכבישים המהירים והארוכים של איחוד האמירויות הערביות, כשנסע במהירות מירבית של 20 קמ"ש בלבד. הוא בנוי על מסגרת של רכב מטען אמפיבי פלדה LARC-LX של צבא ארה"ב והוא מופעל על ידי ארבעה מנועי דיזל – אחד לכל גלגל.

צוותי ביטחון מובילים את ההאמר בזהירות אל המוזיאון (צילום: טיקטוק)

המוזיאון מתפאר בכך שהרכב "גדול פי שלושה מהאמר H1 הרגיל בקנה מידה ופי 27 בנפח". שטח הפנים המפואר מתפרס על שתי קומות, שעליהן עדיין עובדים אך הן מיועדות להכיל חדר שינה, מטבח וחדר רחצה. גם תא ההיגוי, מה שיהיה מושב הנהג, נמצא בקומה השניה. כל זאת למרות שהוא יישאר במוזיאון כאטרקציה לתיירים ולמטיילים.

מוזיאון ההיסטוריה של שרג'ה, שנמצא 30 ק"מ צפונית לדובאי. המוזיאון הוא אטרקציה המבוססת על אהבתו של השייח' לרכבי שטח כשה-X3 הוא היהלום שבכתר.