כשבן משפחה עמו אנחנו גרים נעשה שתלטן, רבים עשויים להרגיש לכודים בהטרדה מתמדת. עבור וויי ג'יאנגו, גבר בשנות ה-60 לחייו, הפתרון היה לעבור לנמל התעופה הבינלאומי בייג'ינג קפיטל, שם נראה שהוא מתגורר כבר 14 שנה, כדי שיוכל לצרוך סיגריות ואלכוהול כמה שרק ירצה.

הוא סיפר שהוא לא חוזר הביתה כי אז הוא ייאלץ להפסיק לשתות ולעשן – הרגל שהוא מספק באמצעות קצבה חודשית שהוא מקבל מהמדינה. "אני לא יכול לחזור הביתה כי אין לי שם חופש", סיפר, "אם לא הייתי עושה את זה, הייתי צריך לתרום למשפחתי את הקצבה שאני מקבל ואז איך הייתי קונה סיגריות ואלכוהול?".

ביתו של ג'יאנגו נמצא במרחק של כ-12 קילומטרים משדה התעופה. הוא עבר לגור שם בשנת 2008 והתמקם בטרמינל 2 שהוא העמוס ביותר, וסיפר שמדי פעם הוא עובר להתוגרר בטרמינל 3. הוא החל לישון בתחנות רכבת ובשדה התעופה לאחר שהסתכסך עם משפחתו. האיש אמר שהוא ויתר על חיפוש עבודה לאחר שפוטר ממפעל למנועי בעירה פנימית כשהיה בשנות ה-40 לחייו בגלל היותו "מבוגר מדי".

חסר בית (צילום: אלוני מור)
חסר בית (צילום: אלוני מור)

עובד משדה התעופה סיפר שג'יאנגו אינו מזיק לעוברים ושבים בשדה התעופה ומהסיבה הזו אינו מורחק מהמקום. האיש אינו התושב היחיד של שדה התעופה, ובשנת 2018 התגלה שחיים כמוהו עוד שישה אנשים. תושב נמל התעופה המפורסם ביותר בעולם הוא מהראן קארימי האיראני שחי בטרמינל 1 של פריז במשך 18 שנים מ-1988 עד 2006.