שרידים של יצור מסתורי נסחפו אל חוף הים בקווינסלנד שבאוסטרליה, והשאירו את התושבים מבולבלים. היצור, בעל ארבע רגליים עם גוף עירום ורפוי וזנב דמוי חולדה ארוך, איבד כמעט את כל הבשר מראשו וחשף גולגולת "זוחל" ארוכה.

אלכס טאן שיצא להליכת בוקר, סיפר כי הוא מעולם לא ראה יצור מוזר כזה והתלוצץ שהחיה חייבת להיות "חוצון". הוא שיתף סרטון קצר של הממצא המצמרר באפליקציית האינסטגרם וכתב: "נתקלתי בדבר מוזר. זה נראה כמו חייזר". הוא אמר שהתגלית המפחידה נראתה כמו "פוסום חסר שיער, אבל שונה מכל מה שראיתי".

הוא הזמין גולשים אחרים במדיה החברתית להעלות השערות לגבי מה היצור המוזר. כמה מהעוקבים ניחשו שייתכן כי מדובר בקנגורו שטבע בים. שניים מהצופים הזמינו את צוות שימור גן החיות כדי לספק חוות דעת של מומחה.

גופות של חיות יבשה ששהו בים במשך תקופה ממושכת, יכולות לעיתים קרובות לקבל מראה מוזר ושונה שמקשה על הזיהוי – גאות ושפל ומים מלוחים עלולים לעוות את הגופה ללא היכר. לפעמים תושבים נורמליים לחלוטין של מעמקי האוקיינוס יכולים להיסחף לחוף אך לא בהכרח שאדם ממוצע יזהה אותם.

לדוגמה, מספר יוצא דופן של "מפלצות ים" נסחפו בשנה שעברה לחופי דרום קליפורניה. דג הפוטבול הפסיפיק, שחור ועגול עם "פתיון דיג" מחובר לראשו, התגלה רק לפני מאה שנה. מאז, 31 נוספים כאלו נמצאו במקומות שונים – ושלושה מהם נסחפו לקו החוף של קליפורניה בשנת 2021.

View this post on Instagram

A post shared by ALEX TAN (@tanalex)

מדענים משערים שזה יכול להיות בגלל עונת רבייה שופעת במיוחד או שילוב של זרמי אוקיינוס חריגים וטמפרטורות. טוד קלרדי מהמוזיאון הלאומי להיסטוריה של מחוז לוס אנג'לס אמר כי ההיסחפות הפתאומית של "מפלצות ים" לחופים היא תופעה מעניינת, אך הוסיף כי חוקרי הטבע "לא נבהלו". הןא הסביר שכשהצליח להוסיף את אחת המפלצות שנסחפו לחוף לאוסף המוזיאון, הם התרגשו שהשיגו אחת.