ג'ולי, אחות בהוספיס, מספרת שזה נפוץ מאוד שמישהו שקרוב למות, מתאחד עם יקיריו ממש לפני הסוף. היא מסבירה את התופעה בסרטון בחשבון ה-TikTok שלה כשהיא אומרת: "כולנו הולכים למות יום אחד, אז כדאי שתקשיבו. זו אחת העובדות האהובות עלי שקשורות למוות".

"סימן ממשי למוות שאנחנו למדים עליו בהוספיס: בדרך כלל כחודש עד כמה שבועות לפני המוות, האדם הגוסס יתחיל לראות קרובי משפחה מתים, יקיריהם, חברים או חיות מחמד, ממש לראות אותם פיזית. מדי פעם זה בחלומות אבל בדרך כלל בזמן אמת. הדברים שאנשים רואים גורמים להם לנחמה ולהרגיש בטוחים לגבי המוות".

אחות בהוספיס משתפת בחזיונות של מטופלים ברגעיהם האחרונים בחזיונות של יקיריהם ברגעיהם האחרונים (צילום: טיקטוק)

הסרטון נצפה יותר מ-5 מיליון פעמים ואנשים רבים שיתפו חוויות דומות בתגובות. אחד הגולשים כתב: "לפני שסבא שלי מת הוא אמר 'המשפחה שלי כאן' ואמרתי לו 'כן סבא, אנחנו כאן' והוא ענה 'לא, לא אתם' ". גולש אחר הגיב: "אמא שלי נלחמה במוות. אמרתי לה בימיה האחרונים 'כשאת רואה את סבתא, קחי את ידה ולכי איתה'. היא ענתה לי 'כבר ראיתי אותה ואמרתי לה ללכת' ".

"כמעט מתתי בחדר הלידה וראיתי שם את סבתא שלי", כתבה אחרת, "היא עמדה בשדה קשת בענן ואמרה שהיא שם בשביל התינוק שלי. אני שרדתי אבל הילד שלי לא". מישהו אחר העיר: "האמת הקוסמית המוחלטת והגדולה היא ששום דבר לא מת לעולם. המוות הוא רק הרחבה לתודעה הרבה יותר גדולה".