מראשית המלחמה בין רוסיה לאוקראינה אנו שומעים רבות על בני אדם שנאלצו לעזוב את בתיהם ולהימלט על נפשם. מי שבדרך כלל לא יכולים לעשות זאת בעצמם הם בעלי החיים, שנשארים מאחור ונפגעים קשה מהתקיפות האוויריות של הצבא הכובש. גבר אוקראיני אחד, הוגדר כ"גיבור היום", אחרי שהקריב את עצמו פעם אחר פעם במטרה לחלץ כמה שיותר בעלי חיים. 

אותו הבחור הצעיר, ששמו לא פורסם, העלה סדרת סרטונים שלו בתוך טנדר שזה לכינוי "תיבת נוח". מתחילת המלחמה הפארק האקולוגי "פלדמן" בעיר חרקוב ניסה לפנות כמה שיותר חיות מהמתחם המופגז. מאמציו של איש הטנדר לא נעלמו מעיניהם של בעלי גן החיות, וכתודה הם פרסמו את הסרטונים והודו לו ברשתות החברתיות – שוב ושוב. 

באחד הסרטונים ניתן לראות את החלק האחורי של הטנדר מלא בקנגוריים, שבזכות החילוץ יוכלו להמשיך לחיות ולהתרבות במקום מבטחים. בסרטון נוסף ניתן לראות זוג דובי נמלים שחולצו באמצעות אותו המתנדב רחב הלב, שנסע הלוך וחזור אל חרקוב כדי להצליח לאסוף כמה שיותר בעלי חיים. 

גורמים רשמיים מהנהלת הפארק מסרו כי ניכר שחלק מהתשתיות של הפארק הושמדו כליל ובעלי חיים רבים מתו. "ברור שהפארק הוא מקום מסוכן לשהייה, ללא קשר להפצצות, כיוון שאוכלוסיית גן החיות רעבה ואין מי שיספק עבורם את הצרכים הבסיסיים", נכתב בעמוד הפייסבוק.