העיתונאית האוקראינית אנסטסיה לאפטינה, צייצה בחשבון הטוויטר שלה תמונה של פעוט שעל גבו נכתב שם ומספר טלפון באמצעות עט. היא טוענת שההורים ברחבי המדינה הסוררת, עושים זאת כדי להבטיח שילדיהם יטופלו כראוי במידה והם לא ישרדו את ההפגזה של כוחות רוסיה. העיתונאית כתבה: "אמהות אוקראיניות כותבות את פרטי הקשר שלהן על עור ילדיהן למקרה שיהרגו אותן והילד ישרוד לבדו - ואירופה עדיין דנה בענייני גז".

האישה שפרסמה את התמונה המקורית באינסטגרם, סיפרה כי היא נאלצה לציין את שמה ואת מספר הטלפון שלה על גבו של בנה כששמעה פיצוצים במרחק של קילומטרים ספורים מביתם. בפוסט כתבה: "בתמונה – הגב (של הילד) ביום הראשון למלחמה. כתבתי בידיים רועדות מאוד. אתה כבר יודע איך זה להתעורר לקולות מחרישי אוזניים של פיצוצים שנשמעים ממרחק עשרות קילומטרים. רעדתי בשעות הראשונות בדיוק כמוך. כתבתי את פרטי המשפחה למקרה שמשהו רע יקרה לי ומישהו יגיע לאסוף אותך כי שרדת. או אם תלך לאיבוד".

בהמשך אישרה האם כי היא ובנה הצליחו להגיע למקום מבטחים. עם זאת, אנשים ברחבי האינטרנט הביעו את שברון לבם מהאמצעים שההורים נאלצו לנקוט כדי להבטיח שילדיהם יהיו מוגנים לאחר מותם הצפוי. גולש אחד כתב: "רק הסתכלתי על תאריך הלידה שלה – היא גדולה מהבת שלי בשלושה חודשים בלבד! זה פשוט שובר לי את הלב". אחר הוסיף: "העובדה שמישהו צריך לחשוב על גורל כזה פשוט הורסת אותי לגמרי". שלישי כתב: "כהורה, אני אפילו לא יכול לדמיין מה הייתי עושה במצב הזה כי אף אחד לא בטוח".

שכונה הרוסה בעיר מריופול באוקראינה (צילום:  REUTERS/Alexander Ermochenko)
שכונה הרוסה בעיר מריופול באוקראינה (צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko)

החדשות הגיעו לאחר שנשיא אוקראינה, ולודמיר זלנסקי טען כי חיילים רוסים שיספו את גרונותיהם של אזרחים חפים מפשע, אנסו והרגו נשים לעיני ילדיהן "מפני שהם לא נשמעו למה שאמרו להם".