התמונה הפשטנית מציגה דמות של אדם בתנוחת ספרינט – אבל האם אתם רואים אותו רץ לעברכם או רץ רחוק מכם? המוח של כל אחד מאתנו מפענח תמונות דו-משמעיות בדרכים שונות בשל התהליכים המשתנים בזמן שהם מקבלים ומעבדים מידע. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

אשליה אופטית (צילום: אינגאימג)
אשליה אופטית (צילום: אינגאימג)

אז מה זה אומר אם ראיתם את האדם הרץ מתקרב?

הדבר מעיד שיש לכם מוח זכרי. אתם מנסים לפתור את הבעיות שלכם ולעבור את המכשולים הקשים של החיים תוך שימוש בכישורי הניתוח הנקודתיים שלכם. אתם לומדים מהר מאוד ברגע שמשהו מסקרן אתכם, במיוחד וכאשר אתם ממקדים את כל האנרגיה שלכם בדבר הזה. אבל לעשות מספר דברים בו זמנית – זה לא הצד החזק שלכם. אתם לא טובים בריבוי משימות ומעדיפים להתמקד בדבר אחד בכל פעם.

ברגע שאתם מעלים רעיון או שיש לכם דעה נחרצת לגבי משהו, אתם מוכנים לגבות אותו בטיעונים משכנעים כי אתם בטוחים בעצמכם, במיקוד ובכישורי הקשב הנהדרים שלכם.

מה זה אומר אם ראיתם את הדמות מתרחקת מכם?

הדבר מעיד שיש לכם מוח נשי. הכישורים האנליטיים שלכם נמצאים במקסימום. אתם סומכים על החושים שלכם ולא ממהרים בקבלת החלטות. המוח שלכם נמצא במיטבו כשאתם שוקעים במשהו יצירתי או שאתם יוצרים משהו מאפס. אתם רבי-משימות מצליחנים ויש לכם זיכרון מדהים. הדבר שאתם הכי סומכים עליו הוא האינטואיציה והחושים המחודדים שלכם.

לא משנה מה התוצאה שלכם – הרעיון של האשליה האופטית הזו עמוק הרבה יותר מתכונות אישיות. מומחים חקרו את ההבדלים בין מוחם של גברים ונשים במשך עשרות שנים במטרה להעלים סטריאוטיפים מגדריים. מדענית המוח הוותיקה דפנה יואל, השיקה קורס המוקדש לנושא החם בשנת 2009 באוניברסיטת תל אביב.

המחקר פורץ הדרך שלה נועד למחוק קלישאות – שגברים תחרותיים יותר ונשים טובות יותר בתקשורת. אבל הוויכוח עדיין נמשך, כאשר כמה מדענים טוענים שלמעשה אין שום תועלת בסיווג חלקים במוח לצדדים נשיים וגבריים. אחרים מאמינים שהפעולות שלנו למעשה נקבעות על ידי הרכב המוח שלנו.