רומן פדורצוב בן ה-39 מרבה לפרסם תמונות של הדגים הנדירים שהוא מוצא בזמן שהוא חוקר ליגות מתחת לים – אבל דג אחד מיוחד, הפך ללהיט ויראלי.

תמונה של הדג שגולשים רבים כינו "דרקון תינוק" הפכה לוויראלית וצברה למעלה מ-22 אלף לייקים, לאחר שפורסמה באפליקציית האינסטגרם  ל-262 אלף העוקבים של פדורצוב. לדג הוורוד הבהיר והכסוף יש עיניים גדולות דמויות קריקטורה בכל צד של ראשו, סנפירים בצורת כנפיים וזנב ארוך עם קוצים. 

הדג זוהה בסופו של דבר ככימרה – דג סחוס המכונה גם "כריש רפאים", לאחר שעלו השערות רבות לגביו על ידי הגולשים. "זה נראה לי קצת כמו דרכון שבקע לאחרונה", כתב אחד העוקבים, בעוד אחר הסכים: "נראה בדיוק כמו דרקון תינוק!". אדם נוסף הגיב: "נראה כמו יצור מיתולוגי".

"ובכן, אני חושב שלא אשחה יותר בים לעולם", כתב עוד גולש מבוהל. לאחר שצפו בתמונות של הממצאים האחרים של בן ה-39, אנשים רבים הסכימו עם התגובה. הדייג הרוסי למד מדעי הים באוניברסיטה במורמנסק, והוא עובד בחיפושים אחר בקלה, חוואר ומקרל על ספינות מכמורת מסחריות. 

הוא צולל עד 3,000 רגל מתחת לפני השטח, ורבים מהדגים שהעלה מהמים העמוקים מתו בגלל שינוי בלחץ, כך סיפר פדורצוב. את רוב זמנו הוא מבלה בשיט בים ברנץ, מול חופיה הצפוניים של רוסיה, אך הוא נוסע למקומות אחרים בעולם כולל האוקיינוס האטלנטי. בזמן שחקר בים העמוק, הוא מצא עוד המון יצורים ימיים מוזרים שנראים כמו כל דבר, מחייזרים ועד צ'יזבורגרים.

משתמשי אינסטגרם מיהרו להגיב על תמונותיהם של היצורים הימיים המוזרים ולעתים קרובות עזרו לו לזהות את הממצאים הפראיים. פדורצוב הסביר שהוא משתף את התמונות בתקווה לגלות איזו מפלצת ים נדירה הוא מצא. אנשים מרבים להעיר על המראה המפחיד של בעלי החיים אבל הדייג אמר שבעיניו כולם מרהיבים ביופיים.

ולמרות שהוא צבר אוסף מרשים של מוזרויות מתחת למים, גרירתם למעלה היא למעשה לא אירוע קבוע: "לגולשים נוצר הרושם שבכל פעם אנו מעלים דגימות דגים יוצאי דופן. זה רחוק מלהיות המקרה. זה דבר נדיר".