קיין טנאקה, בת 119, שהיא האדם החי המבוגר ביותר בעולם, מייחסת את ההגעה לגיל המופלג ל"הפעלת המוח". האישה, שגרה בפוקואוקה שביפן, אושרה באופן רשמי כ-האדם המבוגר ביותר שחי ב-9 במרץ 2019 כשהיתה אז בת 117.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

האישה המבוגרת בעולם בת 119 (צילום: טיקטוק)

טנאקה נולדה ב-2 בינואר 1903, באותה שנה שבה האחים רייט הפכו לראשונים שהצליחו להטיס טיסה ממונעת. היא האדם היפני המבוגר ביותר בכל הזמנים. היא הצליחה להגיע לגיל המדהים למרות שהודתה שהיא צורכת משקאות ממותקים ומוגזים – במיוחד קוקה קולה ושוקולד, שנראה כי לא גרמו לה נזק ממשי לאורך השנים.

כשנשאלה איך היא הצליחה להגיע לגיל מופלג שכזה, משפחתה סיפרה שהיא שומרת על הנפש והגוף שלה על ידי פתירת תרגילי מתמטיקה. היא קמה בכל יום בשעה 6 בבוקר בבית האבות בו היא גרה, ולאחר שהיא מתפנה מעיסוקיה, היא מתחילה לפתור תרגילים מתמטיים וחידות. טנאקה אפילו היתה מעורבת באופן פעיל בניהול חנות מכולת של משפחתה עד שהגיעה לגיל 103.

קיין טאנאקה (צילום: צילום מסך טיקטוק)
קיין טאנאקה (צילום: צילום מסך טיקטוק)

היא אמרה בעבר למשפחתה כי האמונה באלוהים והרגלים טובים כמו שינה טובה סייעו לה לחיות כל כך הרבה שנים. "מאז שהגעתי לכאן, אין לי ברירה אלא לעבוד קשה. אני אעשה כמיטב יכולתי", אמרה בת ה-119 בראיון לטלוויזיה היפנית וחשפה כי היא מטיילת בהליכות קצרות במסדרונות בית האבות בו היא מתגוררת.

במהלך טקס ההכרזה על שיא הגינס שלה כ-האדם המבוגר בעולם בשנת 2019, טנאקה קיבלה קופסת שוקולדים אותה היא פתחה מיד והחלה לאכול. מאוחר יותר היא נשאלה כמה שוקולדים היא היתה רוצה לאכול ביום, והיא השיבה: "100". נכדה, אייג'י בן ה-62 אמר: "אני מקווה שהיא תישאר בריאה ושהיא תהנה מכל יום כשהיא מתבגרת".