ארגונים למען בעלי החיים מנסים לסגור את גן החיות, שקיבל את השם "פארק הישועה". עשרות בעלי חיים נוספים בהם לביאה וקופים, המוחזקים בחושך באסם רעוע, התגלו כשגורמים רשמיים ביקרו בגן החיות בארמניה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

הבעלים טוען שהוא הציל את חיות המחמד מידי ציידים וסוחרים, אבל ארגון צדקה אחד בבריטניה תיאר את התנאים כ"מזעזעים ובין הגרועים שראינו". ממשלת ארמניה נמצאת בלחץ לסגור את פארק החיות הנורא. בין החיות המסכנות, נמצא דוב עיוור המכונה נלסון, שהוחזק בכלוב עלוב ללא מקום לזוז במשך שלושה עשורים. שיניו נרקבות אך ניתן היה להציל את ראייתו באמצעות ניתוח.

שרה, לביאה בת 13, לכודה במשך שבע שנים בחלל לא גדול יותר מאשר מחסן גן, אומרים פעילי הארגון. ישנה גם קבוצת קופים המוחזקים ברפת מטונפת ללא אור יום במשך שנים, ונשר שלא מסוגל לפרוש כנפיים בכלוב קטנטן. בגן החיות יש גם עז ארמנית שמנסה לשבור ללא הרף את הסורגים בדיר הרעוע שלה.

הממשלה הארמנית דנה בהצעת חוק לרווחת בעלי החיים שתסגור את גן החיות. ארגון הצלה לבעלי החיים שבסיסו בבריטניה, ניסה להציל את נלסון הדוב אך הבעלים ארמן טדבוסיאן בן ה-71, מסרב לוותר עליו. לטענתו, החיות שלו מטופלות היטב בגן החיות בארמביר, עיירה קטנה שנמצאת 25 קילומטרים מערבית לבירת ארמניה, ירוואן.

"התנאים שבהם החיות המסכנות מתקיימות, הם לא פחות מאשר גיהנום עלי אדמות", אמר אלן נייט, נשיא הארגון למען בעלי החיים. "הכלובים קטנים, מטונפים ורעועים בלשון המעטה, ולחיות אין ברירה אלא להתמודד עם המצב בלי שום דבר שישבור את השעמום והתסכול שלהם. הרעיון שחברי הציבור יבחרו לשלם כסף כדי לראות את החיות השבויות האלה סובלות מאחורי סורג ובריח – הוא פשוט מגוחך".

"נסינו להציל את הדוב אבל ברור שכל החיות שנמצאות שם זקוקות לטיפול ולתשומת לב. כארגון למען בעלי חיים, אנחנו מוכנים לעזור ולהבטיח שהם יקבלו את מה שהם צריכים". נייט הוסיף ואמר: "זה כתם על המוניטין הבינלאומי של ארמניה, שהיא מאפשרת ליצורים חיים לסבול אכזריות והזנחה שכזו".

הוא ביקש וקרא לממשלת ארמניה להתערב ולכפות את סגירת הפארק באופן מידי כדי שניתן יהיה לתת לבעלי החיים מזון וטיפול ראויים לראשונה מזה שנים. "אין שום תירוץ להזנחה כזו ואני יודע שתהיה סערה ציבורית כשאנשים יקראו על זה. אני מקווה שהלחץ הציבורי ישכנע את הממשלה לסגור את הפארק ולהעביר את החיות לדרך טובה ומאושרת יותר שנקראת: חיים. זוהי הפעולה ההומנית והחומלת היחידה".