ליזלה הררה, בת ה-26 נותרה במעצר לאחר שעוכבה לתחנת המשטרה בגין "הפלה יזומה". הוגש נגדה כתב אישום בגין "גרימת מותו של אדם בכוונה ובמודע על ידי הפלה" והיא הואשמה ברצח בטקסס, מדינה שבה יש חוק חדש שמונע כמעט לחלוטין אפשרות של הפסקת הריון חוקית.

לפי דף הפייסבוק של "RGV: אמת וצדק" נכתב: "תינוק לא רצוי נולד בחיים. הוא מת כתוצאה מהפלה עצמית כושלת. ליזה הררה ניסתה לבצע הפלה בינואר באמצעות תרופות שקנתה במקסיקו, אך היא הגיעה לבית החולים. התינוק שלה נולד בחיים בבית החולים ולאחר מכן מת כתוצאה מנטילת התרופות". התברר שהררה נעצרה לאחר ששיתפה מידע עם צוות בית החולים לאחר שעברה הפלה. לא ברור אם היא אכן נטלה תרופות או עשתה דבר שיסיים את ההריון. 

בת ה-26 נשארה במעצר בכלא סטאר במחוז סטאר בריו גרנדה סיטי, בתוספת ערבות בסך 500 אלף דולר. בטקסס הועבר חוק שנכנס לתוקף בספטמבר 2021, לפיו החוק אוסר על הפסקת הריון או סיוע להפסקת הריון בכל דרך לאחר גילוי פעילות לב עוברית, שהיא בדרך כלל מתחילה לקראת השבוע השישי להריון.

החוק מאפשר לאזרחים פרטיים לתבוע את כל מי שמעורב בהפלה לא חוקית, ומי שיתבע יוכל לשלשל לכיסו 10,000 דולר אם יזכה במשפט. מעצרה של הררה עורר מחאות נזעמות מצד ארגוני זכויות נשים. קרן "לה פרונטרה", קבוצה לטיפול בהפלות בריו גרנדה ואלי, ארגנה מחאה מחוץ לכלא מחוז סטאר ביום שבת האחרון, ה-9 באפריל, בדרישה לשחרר את הררה לאלתר.

בשיחה עם הרדיו הציבורי של טקסס, מייסד הקבוצה רוקי גונזלס אמר: "מה שנטען הוא שהררה היתה בבית החולים והיתה לה הפלה. היא סיפרה קצת מידע לבית החולים והם אלה שדיווחו עליה למשטרה. אנחנו עדיין לא יודעים את כל הפרטים סביב המקרה הטרגי הזה, אבל מה שאנחנו כן יודעים הוא שהפללת בחירות של נשים בהריון או תוצאות הריון, מה שמדינת טקסס עושה – היא גוזלת מבני האדם את האוטונומיה על גופם ומשאירה אותם עם אפס אפשרויות בטוחות כשהם בוחרים שלא להפוך להורים".

הפגנות נגד הפלות בארה''ב (צילום: רויטרס)
הפגנות נגד הפלות בארה''ב (צילום: רויטרס)