רשות שדות התעופה האמריקאית (FAA) הטילה ביום שישי את שני הקנסות הגבוהים בתולדותיה על שתי נוסעות שהתפרעו בטיסות.

הקנס הגבוה ביותר, העומד על 82 אלף דולר, הוטל על נוסעת של אמריקן איירליינס מדאלאס לשארלוט. הנוסעת החלה להתפרע מסיבה לא ברורה, דחפה דיילת שניסתה לעזור לה וניסתה לפתוח בכוח את דלת המטוס בזמן הטיסה. כמה דיילים הסתערו עליה בניסיון למנוע ממנה לפתוח את הדלת, ובתגובה הנוסעת הכתה דיילת בראשה, ירקה לעבר אחרת ובעטה בדייל נוסף. היא לא הסתפקה רק בזאת – וירקה לכל עבר ואף הכתה נוסעים. כעת היא תיאלץ לגייס את הסכום הגבוה לתשלום הקנס.

בית משפט (צילום: שאטרסטוק)
בית משפט (צילום: שאטרסטוק)

קנס העתק השני, המסתכם ב־77 אלף דולר, הוטל על נוסעת בטיסת דלתא מלאס וגאס לאטלנטה. הנוסעת, שייתכן שהייתה שיכורה אחרי בילוי סוער בעיר החטאים, ניסתה לחבק ולנשק בכוח נוסע זר שישב לידה. משנתקלה בסירוב, ברוב ייאושה ניסתה גם היא לפתוח את דלת המטוס בזמן הטיסה – הוחזרה בכוח למושבה, וקינחה בנשיכה של נוסע אחר.

בסך הכל ה־FAA הטילה מתחילת השנה קנסות בגובה של 2 מיליון דולר על נוסעים שהתפרעו בטיסות. בימים אלה נידונה הצעת חוק פדרלית למען יצירת רשימה ארצית משותפת לכל חברות התעופה בארה"ב של "נוסעים לא רצויים", שתמנע את העלאתם של אנשים שהורשעו בהתפרעות בטיסות. נכון להיום רשימות כאלה קיימות בכל חברה בנפרד.

מטוס (צילום: אינגאימג')
מטוס (צילום: אינגאימג')

"דיילות ודיילים ממשיכים להתמודד עם פגיעה פיזית ומילולית, ואנחנו לא יכולים לשבת בצד ולאפשר לעבריינים האלה לעשות את המעשים המסוכנים האלה", אמרה נשיאת איגוד הדיילים האמריקאי ג'ולי הדריק. "ההתנהגות הזאת צריכה להיפסק. חייבות להיות השלכות חמורות לפציעת דיילות".