הכלב המעורב העונה לשם דיוק, החל להשתרש בבסיס צבא ארה"ב בקוסבו בשנת 2021, בחיפוש אחר מזון ושתיה.

ביקוריו הקבועים וכשכוש זנבו, הפכו עד מהרה לגולת הכותרת של ימי החיילים שמצאו בו נחמה כשהיו הרחק מביתם. סמלת בשם קלסי יצרה אינטראקציה מיוחדת עם החיה חסרת הבית והיתה נחושה בדעתה להעניק לדיוק חיים טובים יותר, מחוץ לסכנות. צוות של עמותת Paws of war מניו יורק, התחייב לעזור להעביר את דיוק הכלב לאמריקה, כדי שהוא והסמלת יוכלו לחיות יחד. 

אבל לפני שניתן היה להעביר את דיוק בבטחה לבית החדש שלו בארה"ב, התרחש אסון. הוא הפסיק להופיע בבסיס והחיילים חיפשו אחריו במשך מספר ימים. הם חששו מהגרוע מכל, לפני שסוף סוף הבחינו בו כשהוא ירוי ומסתתר מתחת לשולחן. דיוק נורה ודימם קשות.

Paws of war שלחה צוות חירום וטרינרי כדי שיציל את חייו של הכלב. הווטרינרים גילו שהקליע ניפץ עצם ברגלו והוא סובל ממצב מורכב. שותפת ההצלה הוותיקה של Paws of war מעבר לים, The Alamal Foundation, סיפקה לדיוק מיקום רפואי עד שיחלים. במשך שישה חודשים, דיוק היה במרפאה הווטרינרית והחיילים איחלו לשלומו.

לבסוף, לאחר ניתוח מסובך מעט, דיוק הצליח לאסוף כוחות מחודשים ועמד שוב על רגליו. עד מהרה הוא חזר לשחק עם כלבים אחרים ולטייל. הוא מוכן כעת לחלק הבא של המסע ויסע לאמריקה בחודש הבא, שם הסמלת קלסי תקבל את פניו בזרועות פתוחות. 

הסמלת סיפרה: "כל יחידת הצבא כל כך נרגשת שדיוק חזר הביתה. זה הרגע לו התפללנו". הצוות בקרן ערך לכבוד דיוק מסיבת פרידה, בהשתתפות כל מי שסייע בשיקומו. דיוק נהנה מעוגה חגיגית ידידותית לכלבים עם כובעי מסיבה ושלל איחולים.