קטע האודיו פורסם על ידי שירותי הביטחון של אוקראינה בערוץ טלגרם שעוקב אחר טענותיו של הנשיא זלנסקי, שאמר כי היו "מאות מקרי אונס" מאז שהחלה הפלישה. בהקלטה נשמעת אישה לכאורה רוסייה שנותנת לבן זוגה, חייל בצבא רוסיה, אישור לאנוס נשים אוקראיניות.

תחת כותרת ההקלטה: "נשות הפולשים הרוסים מאפשרות לגברים שלהן לאנוס נשים אוקראיניות", נשמעת אישה אומרת בצחוק מבויש: "אז כן, תעשה את זה לנשים האוקראיניות. תאנוס אותן ואל תספר לי כלום". גבר נשמע עונה: "אה-הא, אז אני צריך לאנוס אותן ולא לספר לך כלום?", הוא מבקש ומבהיר שהאישה נותנת לו רשות. "כן, כדי שלא אדע כלום", היא אישרה וציחקקה בצד השני של השיחה: "למה אתה שואל?", הוא ענה לה: "אני באמת יכול?", האישה ענתה "כן, אני מרשה לך, פשוט השתמש בהגנה". 

בתחילת הקליפ שפורסם, נכתב שההקלטה מציגה את "הערכים המוסריים" של הכובשים וקרוביהם שנמצאים בביתם. הנשיא זלנסקי אמר מוקדם יותר: "באזורים ששוחררו מהכובשים, נמשכים התיעודים והחקירות של פשעי המלחמה שביצעו הרוסים. קברי אחים חדשים נמצאים מדי יום, נאספות עדויות. אלפי קורבנות, מאות מקרי עינויים, גופות ממשיכות להימצא במרתפים. תועדו מאות מקרי אונס, כולל של נערות צעירות וילדים קטינים! אפילו של תינוק!".

זלנסקי נשיא אוקראינה (צילום: רויטרס)
זלנסקי נשיא אוקראינה (צילום: רויטרס)

בסוף החודש שעבר נשמעו חיילים רוסים באוקראינה מדברים על "אונס של צעירות" בקטעי אודיו מחרידים. ההקלטה הופצה על רקע הדיווחים על ילד בן 11 שנאנס, לאחר שקשרו את אמו לכיסא והכריחו אותה לצפות בפשע החמור. הנציבה הפרלמנטרית של אוקראינה לזכויות אדם, ליודמילה דניסובה, סיפרה כי חמישה חיילים רוסים תקפו מינית גם ילדה בת 14, שנכנסה להריון כתוצאה מהזוועות.

הריסות בעיר מריופול, אוקראינה (צילום:  REUTERS/Alexander Ermochenko)
הריסות בעיר מריופול, אוקראינה (צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko)

ארגון הצדקה Human Rights Watch (HRW), טען כי חשף ראיות של "אכזריות ואלימות בלתי ניתנת לתיאור" נגד אזרחים אוקראינים, וכי יש לחקור אותם כפשעי מלחמה.