סבסטיאן אספוזיטו אובחן עם אוטיזם כשהיה בן שלוש בלבד, כמו גם מיומנות הנקראת "היפרלקסיה". התופעה היא תסמונת של מצבור תסמינים, כאשר לילד יש יכולות קריאה לפני גיל חמש.

בן ה-5 יודע את האלפבית בכמה שפות (צילום: טיקטוק)

לדברי הוריו של אספוזיטו, הוא החל לפתח את הסימפטומים של היפרלקסיה כשהיה בן כשנה וחצי. "כל הורה חושב שהילד שלו מיוחד, אבל ידעתי שסבסטיאן באמת שונה מאחרים", אמר אביו, ריאן אספוזיטו בן ה-30. הוא זוכר את רגע הפלא שבנו החל להשתמש בקוביות עץ כדי לאיית מילים, תחילה במילים פשוטות כמו כלב וחתול והתקדם לכמעט 200 מילים כשהיה בן שנתיים בלבד.

לאחר מכן הוא למד את כל האלפבית הרוסי, היווני והספרדי ועוד. "כשהוא התחיל לאיית מילים בגיל כל כך מוקדם, חשבתי שהוא לא אנושי. הוא קלט את המילים האלה כל כך מהר, זה היה מדהים", הוסיף האב. "אנחנו חושבים שיש לו זיכרון צילומי. כל דבר שהוא רואה, הוא פשוט מאחסן בראשו ולעולם לא שוכח אותו".

זוכרת את שמות המדינות, את הדגל ואת עיר הבירה שלהן (צילום: טיקטוק)

הוריו של אספוזיטו פתחו חשבון TikTok בשם המתאר את הבן: "litttleeinstein@", כדי לעזור להפיץ את המודעות לאוטיזם מהסוג שיש לבנם. לחשבון יש כמעט 450 אלף עוקבים. "אנחנו רוצים שאנשים ידעו שכל ילד הוא לא אותו הדבר, אבל כולם מבריקים", כתבו ההורים. עם זאת, הם מעולם לא חלמו שהסרטונים שהם מפרסמים, יהיו בממוצע של כמעט 20 מיליון צפיות כל אחד. "כל מה שמעניין אותו זה ללמוד. יש לו המון צעצועים אבל הם פשוט מכוסים באבק", אמר בן ה-30, "כשהגולשים רואים מה הוא יכול לעשות, אני דואג שהם יחשבו שאנחנו מאלצים אותו ללמוד, אבל הכל נעשה ביוזמתו".

חלק מהתוכן שהם מפרסמים מציג את בן ה-5 כותב את האלפבית בעצמו, יותר מחדש גופן ב-Word ומציג את כישרונותיו בגיאוגרפיה. "הוא יכול לכתוב שם של כל מדינה בעולם, הוא יודע איזה דגל יש לה, מה עיר הבירה שלה והיכן היא נמצאת". למרות שהמשפחה מאוד מתגאה בבנם, היו גם מאבקים.

סבסטיאן לא באמת יכול לתקשר דרך מילים, זה די קשה לו. יש לו את כל המחשבות האלה אבל הוא נאבק לתקשר בצורה הזו", הסביר אביו ואמר: "הוא לא יודע לנעול נעליים לבד אבל הוא יכול לכתוב ברוסית, וזה בסדר". הוא נזכר שבמהלך לידתו של אספוזיטו, הוא הוצא מהחדר על ידי אחות לאחר שנאמר לו שהבן והאם לא ישרדו את הלידה אם התינוק לא ייוולד בתוך 30 דקות. "הוא היה כחול כשראיתי אותו. הייתי בספק אם הוא בחיים", הוסיף האב. 

יודע לאיית את כל המילים (צילום: טיקטוק)

שניהם שרדו את הלידה המסובכת, אך הוזהרו שהחיים יכללו מאבק מסוים. "כשאמרו לנו שיכול להיות שיהיו לו קשיים, לא דאגנו בכלל. רק רצינו שהוא יהיה בסדר". כמשפחה, הם ממשיכים ללמד אחת את השני דברים חדשים מדי יום כשהוריו מעריצים את הבינה בה הוא ניחן. "לראות אותו פורח ככה זה מחזה מרהיב", הוסיף אספוזיטו האב, "אנחנו לא מבינים איך זכינו בברכה גדולה כזו".