האישה אריקה מיילס, היתה במקום הלא נכון, בזמן הלא נכון כאשר נורתה במהלך קרב יריות כשהיתה בת 15 בלבד. בסדרה החדשה Stuck on Quest Red בארה"ב, היא סיפרה על החוויה המפחידה. "בשנת 2005, כשהייתי בתיכון, אחרי משחק כדורגל אני והחברים שלי חיכינו להסעה, ובסופו של דבר היינו עוברי אורח תמימים שניצבו בין שתי קבוצות של אנשים שיורים אחד על השני", היא חשפה.

** אזהרת צפייה **

"פגעו בי בגב, הרגשתי את תחושת הצריבה. הרופאים אמרו שהקליע מאוד קרוב לעמוד השדרה שלי באותו זמן והם העדיפו שלא להוציא אותו". מדי שנה, יותר מחצי מיליון אזרחים בארה"ב פונים לטיפול רפואי כתוצאה מכך שמשהו נתקע בגופם. לא משנה מה זה או איך זה הגיע לשם, האתגר של החובשים הוא להסיר אותו מהגוף מבלי לגרום למטופל לפציעה חמורה.

המנתח, ד"ר ג'ורג' קרופורד גילה שלמעשה, נדיר שרופאים מסירים קליעים מקורבנות ירי באופן מידי: "אנשים נורים כל הזמן ואנחנו אף פעם לא מוציאים את הקליע, אלא אם כן הוא תקוע בכלי דם או במפרק", הסביר. "הסיבה לכך, היא שבדרך כלל אתה יכול לגרום לבעיה גדולה יותר אם תסיר את הכדור שנורה". וזה בדיוק מה שקרה למיילס.

אריקה מיילס (צילום: QUEST RED)
אריקה מיילס (צילום: QUEST RED)

15 שנים לאחר שנורתה, הקליע זז בתוך גופה והתקרב לפני השטח של העור של גבה התחתון. כפי שהיא מודה, משהו שהיא שכחה ממנו מזמן - הפך במהירות לבעיה מפחידה וכואבת. "מעולם לא הרגשתי את הכדור בגב שלי, לכל אורך השנים. אף פעם לא חשבתי על זה וזה בכלל לא הפריע לי, עד הלילה שיכולתי לחוש בו על פני העור שלי", אמרה, "וידעתי שזה זה, ופחדתי". 

לאחר שהקליע הוסר, ד"ר קורפורד סגר את הפצע. "מה שאנחנו הולכים לעשות זה לתפור את החתך בתפר אחד בלבד. ובאשר לשקע שנוצר בעקבות כדור הירי, באופן מסורתי אנו ניתן לו להיסגר מעצמו", אמר. למרבה המזל, לאחר שלבסוף הוסר הקליע מגבה, ההחלמה של מיילס היתה פשוטה. "אחרי הניתוח, ההחלמה הייתה בסדר. לא היו לי בעיות או חששות", היא חשפה.

ד''ר קורפורד (צילום: QUEST RED)
ד''ר קורפורד (צילום: QUEST RED)

למרבה הצער, הטיפול בנפגעי ירי היה תופעה שכיחה במהלך הקריירה המפוארת של ד"ר קרופורד כמנתח. ולמרבה הפלא, מיילס היא לא המקרה הכי חריג אתו הוא נאלץ להתעסק. "במהלך כל שנותיי כמנתח, כנראה ראיתי כ-500 פצועי ירי ומתוכם המוזר ביותר הוא אדון שנורה בראשו", שיתף. "היה לו כדור שנורה למרכז המוח שלו, ודלף לו מעט דם מהחור שנוצר בעקבות הירי. ניסינו להחליט אם אנחנו הולכים איתו לחדר ניתוח, לעשות לו כריתת קרניוטומיה ודברים נוספים. לאחר כשעתיים הוא התעורר והתנהג כרגיל, אז הנחנו לקליע והשארנו אותו שם".