ישנן מספר דרכים בהם תוכלו להעמיד את האינטליגנציה שלכם למבחן. אחת הנפוצות היא - מבחן IQ. לעתים קרובות מבחנים מסוג זה הם די ארוכים, עם הרבה שאלות שיפעילו את המוח. אז אם אתם לא מתחברים למבחנים עמוסי סימני שאלה, אז מצאנו את הפתרון עבורכם.

מבחן ה-IQ הקצר ביותר בעולם, כולל שלוש שאלות בלבד - אבל שזה לא יוליך אתכם שולל. למרות שזה עשוי להיראות די פשוט, המבחן מוכיח את עצמו כבעייתי עבור רבים, ורק 17 אחוז מהאנשים הצליחו לעבור אותו https. השאלון, שנקרא "השתקפות קוגניטיבית" אינו חדש. הוא היה במקור חלק ממאמר מחקר שפורסם בשנת 2005 על ידי פרופסור שיין פרדריק. מאמר זה עלה לאחרונה מחדש באינטרנט והפך לוויראלי כשהותיר רבים להוטים לנסות לפתור אותו.

כחלק מהמחקר שלו, לפרופ' פרדריק היו יותר מ-3,000 משתתפים ממגוון רקעים חינוכיים שהשלימו את המבחן, ואפילו אלה שלמדו באוניברסיטאות אמריקאיות כמו ייל והרווארד - התקשו למצוא את כל התשובות. 83 אחוז מהאנשים נכשלו. האם אתם תצליחו לעבור את מבחן שלוש השאלות?

כל מה שחשוב לדעת על הבחינה הפסיכומטרית (צילום: Pixabay)
כל מה שחשוב לדעת על הבחינה הפסיכומטרית (צילום: Pixabay)

כשהסביר על המבחן, אמר פרופ' פרדריק: "שלושת הפריטים ב-CRT הם 'קלים' במבחינה זו שהפתרון שלהם מובן בקלות כאשר הוא מוסבר. אך ההגעה לתשובה הנכונה, דורשת לעתים קרובות דיכוי של תשובה שגויה הנובעת 'מאימפולסיביות'. כדאי לשים לב".

1. מחבט וכדור עולים 1.10 דולר בסך הכל. המחבט עולה 1 דולר יותר מהכדור. כמה עולה הכדור?

2. אם לוקח לחמש מכונות, חמש דקות לייצר פריט, כמה זמן יקח ל-100 מכונות לייצר 100 פריטים?

3. באגם יש פרח נופריים. מדי יום, הפרח מכפיל את גודלו. אם יקחו 48 ימים עד שהפרח יכסה את כל האגם, כמה זמן יקח לו לכסות חצי אגם? 

אלו שלושת התשובות הנפוצות ביותר שאנשים מנחשים - אבן הן למעשה לא נכונות:

1. 10 סנט

2. 100 דקות

3. 24 ימים

פרופ' פרדריק הוסיף: "כל מי שיהרהר בכך ולו לרגע, יזהה שההפרש בין דולר ל-10 סנט, הוא 90 סנט, ולא 1 דולר כפי שהבעיה קובעת. במקרה הזה, כל מי שלא ענה '10 סנט', למעשה נתן את התשובה הנכונה".

התשובות הנכונות הן:

1. 5 סנט

2. 25 דקות

3. 47 ימים

ילד עושה שיעורים, צילום אילוסטרציה (צילום: istockphoto)
ילד עושה שיעורים, צילום אילוסטרציה (צילום: istockphoto)

עדיין מתלבטים מכל זה? למרבה המזל, Presh Talwalkar המחבר של The Hoy of Game Theory: An Introduction to Strategic Thinking, הסביר כיצד למצוא את התשובות הנכונות בבלוג שלו.

1. נניח שהכדור עולה X. ואז המחבט עולה 1 דולר יותר, אז התשובה היא 1+X. אז יש לנו מחבט + כדור = 1.1 = (1 + X) + X כי ביחד הם עולים 1.10 דולר. זה אומר 1.1 = 1 + 2X, ואז 0.1=2X אז 0.05 = X. זה אומר שהכדור עולה 5 סנט והמחבט עולה 1.05 דולר.

2. אם לוקח ל-5 מכונות 5 דקות לייצר 5 פריטים, אז לוקח למכונה אחת 5 דקות לייצר פריט אחד (כל מכונה מייצרת פריט ב-5 דקות). אם יש לנו 100 מכונות שעובדות יחד, אז כל אחת יכולה לייצר פריט תוך 5 דקות. אז יהיו לנו 100 פריטים תוך 5 דקות.

3. כל יום קדימה הפרח מכפיל את גודלו. אז כל יום אחורה פירושו חצי מגודלו.