על מספריים שנשכחו בבטנו של אדם שנותח, כבר סיפרנו לכם. גם על צעירה שבלעה סכין, כתבנו. אבל על אדם שבלע כלי במרפאת השיניים, וכלל לא הרגיש? על זה עדיין לא שמענו.

טום ג'וזי בן ה-60, עבר טיפול ל"הסרת אבנית" במרפאת השיניים. במהלך השימוש במכשיר הדנטלי, המקדח השתחרר ככל הנראה החוצה, וירד במורד גרונו. הוא לא חש בדבר, אבל השיננית, שהבחינה שהרכיב נעלם בחלל הפה של ג'וזי ולא הצליחה לאתרו, הזעיקה מיד סיוע רפואי, וניסתה לשדר "עסקים כרגיל" כדי לא להלחיץ את הפציינט.

בן ה-60 הועבר לאחר מכן למרכז הרפואי אורורוה שבוויסקונסין, שם הוא עבר בדיקת CT. בסריקה, אותר הכלי, שעבר על פני הגרון וקנה הנשימה, ובסופו של דבר התמקם בסמוך לבסיס הריאה הימנית של המטופל. "המקדח כבר היה עמוק בתוך הגוף", אמר מומחה הריאות עבדול אלראייס, שניהל את ההסרה. הרופא חשד שהמטופל שאף מעט אוויר לפני הבליעה, ולכן הרכיב הצליח להגיע לעומק שכזה. "לא ממש הרגשתי כשבלעתי את הדבר הזה. כל מה שהיה לי זה רק שיעול", סיפר הפציינט על התקרית שהתרחשה. 

לרוע המזל, בשל מיקומה של ראש המקדחה, הצוותים הרפואיים חששו שהם יאלצו לכרות חלק קטן מהריאה של ג'וזי, כדי למנוע מהכלי החד לפגוע ברקמה שמסביב. "מה יקרה אם הם לא יצליחו להסיר אותו?", הוא התעצבן. "והתשובה היתה שחלק מהריאה כנראה יוסר", נמסר מהצוותים.

המקדח שהוצא מריאתו של ג'וזי (צילום: צילום מסך יוטיוב)
המקדח שהוצא מריאתו של ג'וזי (צילום: צילום מסך יוטיוב)

אלראייס והצוות הצליחו לעקוף את הכריתה, על ידי חשיבה "מחוץ לארגז הכלים הדנטליים". הם החליטו להסיר את המקדח באמצעות צנתר יונים רובוטי, הנועד לגילוי מוקדם של סרטן ולא להסרת גופים זרים. צילומים נלווים של ההליך, המכונה "ברונכוסקופיה רובוטית", מראה את המכשיר מנווט בדרכי הנשימה של ג'וזי. 

המנתח הקברניטי, הצליח לאתר ולשלוף את קצה המקדחה ללא כל פגיעה במטופל. "אף פעם לא הייתי מאושר כל כך בחיי", פרץ ג'וזי, שנשא את המקדח בריאתו במשך ארבעה ימים. עם פי הדיווחים, הוא שומר את הרכיב על מדף בביתו כתזכורת למסע הקשה והמטלטל שעבר.