גבר קיבל פיצוי בסך של 450 אלף דולר לאחר שנערכה לו מסיבת יום הולדת לא רצויה בעבודה. קווין ברלינג, טען שההפתעה שנערכה במשרדי החברה בקנטקי שבארה"ב, גרמה לו להתקפי פאניקה. התביעה שלו כנגד החברה בה עבד, טוענת ל"אפליה על רקע מוגבלות", אך המעסיקה מכחישה כל עבירה. 

לפני שמר ברלינג הגיש את תביעתו, הוא ביקש ממנהליו שלא יחגגו את יום הולדתו כמו לשאר העובדים. הוא סובל מהפרעות חרדה וחשש שחגיגה גדולה תעלה בו זיכרונות ילדות שהוא מעדיף לשכוח, ותגרום לו להתקפים. למרות בקשתו, מסיבת ההפתעה נערכה לכבוד ברלינג, כאשר הוא יצא להפסקה, ואכל את ארוחת הצהריים שלו במכוניתו לאחר שלקה בהתקף חרדה אחר. 

יום הולדת בעבודה (צילום: אינג'אימג')
יום הולדת בעבודה (צילום: אינג'אימג')

לאחר מכן, כך נטען בתביעה, הוא לקה בהתקף נוסף למחרת, כאשר התעמת עם מעסיקיו שמתחו עליו ביקורת בפגישה. הוא הואשם ב"גניבת שמחת חבריו לעבודה" ו"היותו ילדה קטנה". החברה שלחה אותו הביתה ופיטרה אותו מספר ימים לאחר מכן, בטענה שהוא "מודאג לגבי בטיחותו במקום העבודה".

שני שליש מהפיצויים שקיבל התובע, נדרשו בגין עוגמת הנפש שנגרמה לו והיתר בגין הפסדי שכר. ג'ולי ברזיל, מנהלת בחברה, טוענת שהיא עומדת על ההחלטה לפטר את ברלינג מכיוון שהוא הפר את "מדיניות האלימות במקום העבודה". לטענתה: "העובדים שלי היו קורבנות במקרה הזה, לא התובע". היא הוסיפה שהם יערערו על ההחלטה בגלל "גילוי של התנהגות פסולה של מושבעים המפרים את צוויו של השופט". 

בלונים (צילום: SXC)
בלונים (צילום: SXC)

טוני בוכר, עורך דינו של ברלינג, אמר כי "אין שום ראיות" המצביעות על כך שהוא היווה איום על עובדים אחרים. "היה לו התקף חרדה. זה הכל. ומכיוון שעובדי החברה לא הבינו את התגובה המבוהלת שלו והיו מוטרדים מהתגובה שלו, הם הניחו שהוא מהווה איום. ההנחה שאנשים עם בעיות נפשיות מסוכנים ללא כל עדות להתנהגות אלימה - זו אפליה".