"גברים צריכים תמיד לשלם בדייט הראשון, והגיע הזמן שנקבל את זה, לטובתנו", הסביר ג'סטין לי, בעל 185 אלף עוקבים באפליקציה, מקטעי ייעוץ שונים. "הדייט שלך, מי שזה לא יהיה, יכול בסופו של דבר להיות האדם שאתו תתחתן. ותאמין לי, בתור מי שמתעסק עם גירושין, עם מי אתה מתחתן זה כל כך, כל כך חשוב".

למה גברים חייבים לשלם בדייט ראשון? עורך דין לענייני גירושין מסביר (צילום: טיקטוק)

אבל לפני שחשף את כלל הזהב שלו "למה בחורים צריכים לשלם" מהיום הראשון, איש המקצוע נתן גם נקודת מבט של גבר על הוויכוח הנצחי - מי צריך לשלם. "כשאנחנו נתקלים בבעיה של תשלום בדייט ראשון, הנושא לא קשור לסכום הכסף שאנחנו מוציאים באותו יום, אלא אם כן, אתם כן, אז אתם צריכים למצוא עבודה". 

"אנחנו צריכים לשלם תמיד כדי לראות, האם לצד השני זה אכן מגיע, או האם הוא יצפה מאתנו לשלם. הפעולה הזו חושפת את הטבע האמיתי של מי שיושב מולכם בשולחן - לטוב ולרע", אמר. "נניח שבסוף הדייט, אתה שולף את הארנק ומציע לשלם והדייט שלך פשוט יושב שם, מצפה שתשלם כאילו שזו פעולה ברורה. באותו הרגע, מה למדת?" הוא שאל והוסיף: "זה עתה נודע לך שלזה שיושב מולך יש את החוצפה לצפות שאדם כמעט זר לגמרי, ישלם עבורו". 

הטיפ של לי,  עשוי לגרום לכם לשלם על ארוחת ערב ומשקאות שכלל לא הזמנתם, אבל זה כלל שעשוי לחסוך לכם חיים שלמים של אומללות שייגרמו על ידי בני זוג מהסוג הזה, לפי עורך הדין. "רק תארו לעצמכם איך מישהו כזה יתייחס לאדם שאחר שיהיה אתו, בן הזוג שלו. במחיר נמוך או גבוה של 20, 30, 40 דולר או כל דבר אחר, למדת שלאדם שמולך אין את האדיבות הבסיסית להעמיד פנים שהוא מציע לשלם", הוא נזף.

גבר ואישה בדייט, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג)
גבר ואישה בדייט, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג)

"שלמו עכשיו, ולעולם לא תצאו איתם לדייט נוסף. וזו הסיבה שבגללה גברים צריכים לשלם בדייט הראשון". עם זאת, לא כולם היו בעד העצה של לי, ורבים מיהרו לקרוא לזה דגל אדום כשגבר לא משלם על דייט. "זה לא קשור למי באמת משלם בסוף, זה קשור ללכבד והעריך את המחווה", הגיב גולש אחד. אחר הוסיף: "הבעיה היא כאשר נשים לוקחות את התשלום עליהן כמובן מאליו ולא כמחווה אדיבה. אף אחד לא חייב כלום לאף אחת". 

"למען הפרוטוקול, לא מדובר במגדר ספציפי", אמר לי, וחזר על אותה נקודה בסרטון ההמשך: "כל גבר או אישה שמרגישים שמישהו אחר חייב להם - הם דגל אדום מהלך".