הילדים "פופולריים" ברשתות החברתיות? כדאי שתבדקו מי העוקבים שלהם. אם טוענת שהורים לא עושים מספיק כדי להגן על ילדיהם מהסכנות שאורבות באינטרנט. היא שיתפה צילומי מסך מטרידים מחשבונות "מוזרים להחריד" שעוקבים אחרי הצעירים.

שרה, מנסה להעלות את המודעות לניצול ילדים ברשת, וחשפה באמצעות סרטון בחשבון ה-TikTok שלה, שלוש מילות קוד נפוצות על ידי פדופילים. "כשאתה מפרסם תמונות בפומבי, אתה לא יכול לשלוט ב-מי צופה בילדים שלך", היא הזהירה. לאחר מכן, שרה מצאה חשבונות אינסטגרם ש"מנוהלים על ידי האמא", המציגים ילדים צעירים בבגדי ים ועוד.

אם מזהירה הורים מפדופיליה ברשת. אלה שלושה קודים שפדופילים נוטים להשתמש בהם (צילום: טיקטוק)

"התמונות האלו הן מתוך חשבון של ילדה בת 11. יש 196 אלף עוקבים ובביוגרפיה שלה נכתב: 'דומנית, משפיענית, מתעמלת, חשבון בניהול של האמא'. לחצתי על 'עוקבים' ואני רוצה להראות לכם מה מצאתי", כתבה שרה כשהציגה עשרות חשבונות חשודים, עם שמות בדויים, ללא תמונות ורמזים מבזים בביוגרפיה שלהם לגבי כוונותיהם הברורות.

לעתים קרובות, הם עוקבים אחר מאות חשבונות אינסטגרם של ילדים. "לא מעט מהאנשים האלה משתמשים במספר 69 בכינוי ברשת החברתית", הוסיפה שרה. בנוסף היא איתרה חשבון שבביוגרפיה שלו נכתב: "אני אוהב את הדברים הקטנים. מחפש נשים שעושות גם IRL (ראשי תיבות של "בחיים האמיתיים") ".

שרה מסבירה כי מילת הקוד "Cheese" (סלנג לתמונות של התעללות מינית בילדים), אימוג'י של פיצה או גבינה, משמש את הפדופילים כסימן לכך שהם מתעניינים בתוכן של ילדים. קוד שלישי הוא "DDLG" שהם ראשי תיבות של Daddy dom או Little girl. שרה אמרה: "לדעתי, הורים עושים הכל כדי לשמור על בטיחות ילדיהם בעולם החיצון, אבל לא דואגים מספיק לגבי מה שקורה בעולם הדיגיטלי".

פדופיליה ברשת (צילום: צילום מסך טיקטוק)
פדופיליה ברשת (צילום: צילום מסך טיקטוק)

פתיחת חשבון ברשת החברתית "אינסטגרם" מותנית בגיל מינימלי של 13 שנים, אבל הורים רבים מפרסמים תמונות של ילדיהם ברשתות לפני גיל זה. אם חשבונם של ההורים אינו מוגדר כ"חשבון פרטי", כל אחד יכול לראות את תמונות ילדיהם שפורסמו.

גולש אחד כתב לשרה: "ראיתי שמשפחה שעשתה סרטונים ליוטיוב, הפסיקה להעלות צילומים עם הילדים שלהם. בעקבות זאת, הם איבדו המון עוקבים. מפחיד". אחרת הגיבה: "ראיתי סרטון ב-TikTok שבו אמא משפיענית אמרה שהיא מפסיקה לפרסם סרטונים של ילדיה. היא שמה לב שלא מעט משתמשים הפסיקו לעקוב אחריה".