בית המשפט לענייני משפחה נאלץ לעסוק לאחרונה במחלוקת קשה בין בני זוג מהמרכז, במרכזה עומד לא אחר מאשר התוכי המשפחתי. אחרי סכסוך ארוך בין בני הזוג, הגבר הורחק מביתו ומאז לא הפסיק להתגעגע לציפור המשותפת. כעת, השניים מצאו עצמם בעיצומו של דיון סוער בכל הנוגע לבעלות על התוכי מסוג ג'קו המכונה "יענ'קלה". 

הבעל, באמצעות עו"ד שרין סולן, טען בפני בית המשפט כי מאז שהפסיק להתגורר עם משפחתו הוא לא ראה את התוכי המדובר. לדבריו, הוא מתקשה לעכל את הפרידה מיענק'לה ואף טען כי זכותו לקבל בעלות על התוכי מאחר ונרכש מכספו. בנוסף, הבעל הדגיש כי בנו הבכור מנישואיו הקודמים קשור אף הוא לציפור והוא זקוק לו. 

עו"ד סולן דרשה מבית המשפט כי יורה לאישה להעביר את התוכי באמצעות בנם המשותף אל בית האב, שכן הוא "זקוק לתוכי כעוגן לאור המשבר שחווה אחרי הגירושים של הוריו". 

"יש בבקשה של הבעל לא מעט טעם, במיוחד שמעורב בסיפור היוצא דופן הזה בנו שיש להתחשב ברגשותיו. יותר מזה הקשר הרגשי של הבעל ברור, מובן ומובהק ולכן על בית המשפט לקחת את זה בחשבון", טענה עו"ד סולן. 

בתגובה, נטען כי האישה התנגדה להשבת התוכי אך הסכימה להעבירו לבעלות הגרוש רק לימי חג הפסח שחלף – מליל הסדר ועד המימונה. יתרה מכך, האישה דוחה את הטענה כי התוכי נרכש מכספי בעלה ובימים אלו בית המשפט הורה לבעל להגיש תביעה מתאימה כדי לפתור את הסוגייה.