נחשפה משימת הירח של אמריקה. כ-1,600 מסמכים מודיעיניים ובניהם הסכמים, הצעות ודו"חות, חשפו את תכניתה של ארה"ב, לבצע פיצוץ גרעיני על הירח, במסגרת התכנית המתקדמת לזיהוי איומים אוויריים מתקדמים (AATIP). ארה"ב שילמה מיליוני דולרים מכספי משלמי המיסים על משימה זו, אך היא לא זכתה להצלחה. כך עולה ממסמכים שהגיעו לידי האתר Vice.

מעצמת העל עבדה על התכנית, שקשה מאוד להאמין בה. בין יתר הדברים, התברר כי כספים רבים הועברו לחקר מכשירי אנטי-כבידה, "חורי תולעת" (תופעה פיזיקלית משוערת המאפשרת מעבר ישיר בין שתי נקודות מרוחקות במרחב-זמן) שאפשר לעבור דרכם, גלימות היעלמות ו"מנהור" הירח על ידי ההפצצה הגרעינית.

הירח ממרחק 550 קילומטרים (צילום: בראשית)
הירח ממרחק 550 קילומטרים (צילום: בראשית)

בין המסמכים, אותרו גילויים רבים על המחקר שנעשה על ידי AATIP. בניירת הוצג כי ה-AATIP היה ארגון סודי שפעל בין השנים 2007 עד 2012, ומידע אודותיו התגלה רק כאשר המנהל לשעבר, לואיס אליזונדו, התפטר מהפנטגון בשנת 2017. באותה התקופה, נטען כי הוצאו כ-22 מיליון דולר על משימת הירח הזו.

הארגון, שתכנן פיצוץ גרעיני על הירח, מומן על ידי משרד ההגנה האמריקאי וגם עמד במרכז הדיון בנושא עב"מים פעמים רבות. לפי המסמכים, ארה"ב רצתה לחפור בליבת הירח. למדענים הקשורים למשימה, היו תכניות לבנות מנהרה דרך קרום הירח באמצעות מעטפת חומרי נפץ תרמו-גרעיניים כדי להגיע לליבתו. עם זאת, לא ניתן היה ליישם את התכנית במלואה.