אלינה קבאיבה בת ה-38, אהובתו לכאורה, של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, השתתפה בהופעה של מקהלה במדים צבאיים לקראת אירועי "יום הניצחון" של רוסיה. המתעמלת האולימפית, תועדה כשהיא לבושה בשמלה של המעצבת הבריטית אלסנדרה ריץ', שמחירה 1,915 פאונד (כ-8,000 ש"ח) - פי ארבעה ממשכורת חודשית של אדם רוסי ממוצע. היא יוצרה באיטליה עבור סמנתה קמרון לאירוע ממלכתי עם נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה.

הטקס כלל כמה מהשירים הפטריוטיים של ברית המועצות, בחגיגות ניצחון המדינה על היטלר והנאצים. באירוע הוצג גם סמל ה-"Z", אשר השווה לצלב קרס רוסי שהומצא עבור המלחמה באוקראינה וכעת משמש כסמל גיבוש לאומי. התוכנית המלאה תשודר ב-8 במאי, ערב ציון "יום הניצחון" וסוף מלחמת העולם השניה. השתתפותה של קבאיבה במצעד השנתי, ללא ספק העידה על תמיכתה בהרפתקה הצבאית של פוטין באוקראינה. 

מוקדם יותר, היא נצפתה באימון התעמלות אומנותית לצעירות במוסקבה, כשהופיעה בפומבי לראשונה מזה שבועות. היא צולמה עונדת מה שנראה כטבעת נישואין, דבר שעורר שמועות שהיא נישאה לנשיא הרוסי בזמן שהסתתרה. בחודש שעבר, נטען שקבאיבה הסתתרה בווילה שוויצרית מפוארת בעיר לוגאנו, יחד עם ילדיה שלפי הדיווחים, הביאה לעולם עם פוטין.

שמועות אחרות העלו כי ייתכן שהיא הסתתרה בבונקר תת-קרקעי בסיביר, יחד עם הנשיא והמעגל המשפחתי שלו. המאמנת יקטרינה סירוטינה שיתפה תמונות מהאירוע באינסטגרם, למרות שפרסומן נאסר על ידי הקרמלין. בתמונה אחת, קבאיבה צולמה עם המתעמלות, ובקמיצה הימנית שלה נראית טבעת שעוררה שמועות בצהובונים האוקראינים, על שהיא נישאה בחשאי. בתמונות אחרות, ידיה בכיסים. ספקולציות לגבי מערכת היחסים של קבאיבה ופוטין אינן חדשות שכן נטען גם שלבני הזוג יש ילדים משותפים.

מקורות בלוגאנו שבשוויץ, סיפרו בעבר כי ידוע להם שהמתעמלת האולימפית נמצאת בעיר ושכל מי שמכיר אותה ואת ילדיה, נשבע לשמור על מיקומם בסוד. עם זאת, ממשלת שווייץ טענה בעבר כי אין מידע על הימצאותה במדינה. לפי הדיווחים, ילדיה נולדו כולם בשווייץ ומחזיקים בדרכון שוויצרי. ממשלת שוויץ נאלצה להתמודד עם דרישות לצרף את קבאיבה לרשימת האנשים שמוטלים עליהם סנקציות בעקבות הלחימה באוקראינה.

ממקורות ברוסיה נמסר: "אלינה קבאיבה היא אחת הנשים המסתוריות ביותר במדינה שלנו. היא כמעט אף פעם לא מופיעה בציבור, לא ברשתות החברתיות ולא ניתן לראות אותה במקרה ברחוב או במרכזי קניות".