לא מעט אנשים מגיעים מדי פעם לחדרי המיון בעקבות מקרים מביכים. לפני כשבועיים פורסם כי גבר הגיע לבית החולים בעקבות משקולת שנתקעה בישבנו, והרופאים נאצלו לחלץ אותה. מה שקרה לצעיר הזה, הפתיע גם את הצוותים הרפואיים.

גבר בן 20 משוויץ, הגיע לבית החולים ואושפז במשך מספר ימים, לאחר שסבל מפגיעה ריאתית נדירה בעקבות אוננות. על פי הדיווח, האיש, שסוחב עימו היסטוריה של אסתמה קלה, הגיע לחדר המיון לאחר שחווה "התפרצות פתאומית של כאבים חדים בחזה ולאחריו קוצר נשימה בזמן ששכב במיטה בזמן אוננות".

בבדיקה, הרופאים גילו כי פניו של המטופל התנפחו, וניתן לשמוע קולות מוזרים מחזהו, כאשר הוא נושם. בצילום רנטגן של החזה של המטופל, התגלה כי הוא סובל מתופעה הנקראת: pneumomediastinum. במצב זה, האוויר שנכנס דרך מערכת הנשימה, דולף מהריאות ונלכד ב"בכלוב" הצלעות. בעקבות החור שנפער בריאה, הוא נזקק למינונים גבוהים של חמצן.

צילום ריאות, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
צילום ריאות, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

התופעה, יכולה להיגרם על ידי טראומה פיזית לריאה או לוושט. היא יכולה לקרות גם באופן פתאומי כאשר עלייה בלחץ בתוך חלל החזה, גורמת לקרע בקרום הריאות, דבר שמאפשר לאוויר לדלוף החוצה. קיימת סבירות גבוהה יותר לפציעה מסוג זה, להתרחש אצל גברים צעירים, במיוחד אם הם סובלים מאסתמה.

הרופאים הכניסו את הצעיר להשגחה ביחידה לטיפול נמרץ, והוא קיבל משככי כאבים. למרבה המזל, הוא החלים במהירות  ושוחרר לאחר ארבעה ימים. בדו"ח הרפואי צויין כי המקרה היה יוצא דופן מכיוון שהפציעה נגרמה בעקבות אוננות, דבר שלא היה מוכר בעבר.